۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوپ جو قرمز مجلسی به روش رستورانی با طعم عالی

نکات و دستور پخت سوپ جو قرمز مجلسی به روش رستورانی با طعم عالی

سوپ جو یکی از انواع پیش غذاهای رستورانی بسیار محبوب در سراسر جهان می باشد که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه طبیعی و با کیفیت بالا تهیه می گردد. این غذای خوشمزه و مغذی یکی از محبوب ترین پیش غذاهای رستورانی در بین مشتریان محسوب می شود و به دلیل تنوع موجود در طرز تهیه آن، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو قرمز مجلسی، همراه وبلاگ مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
جو پوست کنده۱ پیمانه سرخالی
هویج۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
سینه مرغ بدون استخوان۳۰۰ گرم
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ۱ لیتر
جعفری خرد شده۴ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

سوپ جو قرمز مجلسی به روش رستورانی با طعم عالی

مرحله 1

برای تهیه سوپ جو قرمز رستورانی، ابتدا جو را به خوبی می شوییم و حداقل ۴ ساعت قبل داخل یک کاسه حاوی آب قرار می دهیم تا خیس بخورد و حجیم شود. پس از آبکشی جو، آن را به همراه ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جو به طور کامل بپزد و لعاب بیندازد.

مرحله 2

پس از ۳۰ دقیقه، هویج را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم. پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با مقداری روغن در تابه تفت می دهیم. سپس گوشت مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم تا تغییر رنگ دهد.

مرحله 3

در ادامه، سیر را رنده کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم. پس از تفت دادن مواد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ و طعم آن کاملا گرفته شود.

مرحله 4

سپس گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده کرده و به همراه دیگر مواد تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه هویج و جو به طور کامل پختند، مخلوط مواد درون تابه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله 5

حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه سوپ تقریبا آماده شد، آب لیمو ترش را می گیریم، سپس صاف می کنیم و به همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله طعم سوپ را می چشیم و به مقداری مناسب نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. حالا ۱۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در پایان سوپ را در ظرف دلخواه می ریزیم و با جعفری تزیین می کنیم.