۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کدو پلو با گوشت قلقلی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کدو پلو با گوشت قلقلی مجلسی با طعم بسیار عالی

کدو پلو با گوشت قلقلی یکی از اقسام غذاهای ایرانی است که از محبوبیت و طرفداران بسیاری در میان مردم برخوردار است. این غذای خوش طعم و متنوع با سادگی و حداقل مواد قابل دسترس قابل تهیه و آماده سازی است. کدو پلو با گوشت قلقلی به دلیل طعم لذیذ و مطبوع خود گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری میهمانی‌ها می‌باشد. در ادامه با مراحل دقیق و گام به گام طرز تهیه این غذای خوشمزه در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
کدو حلوایی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
پودر سیر و ادویه گوشتبه مقدار لازم

کدو پلو با گوشت قلقلی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه با مقداری روغن روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شده و طلایی رنگ شوند. سپس کدو حلوایی را برش زده، پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کرده و با مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود.

مرحله 2

بعد زعفران را در آب خیسانده و غلیظ کرده و روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر، طعم و رنگ زعفران با مواد مخلوط شود. برای درست کردن گوشت قلقلی، گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌ها مخلوط و ورز دهید تا یکدست شود.

مرحله 3

سپس گوشت را به صورت گردو شکل درآورده و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. برنج را نیز به صورت دمی یا آبکش پخته و در قابلمه با لایه‌های سیب زمینی، کدو حلوایی و گوشت قلقلی به صورت لایه‌ای چیده و با زعفران دم‌کرده تزیین کنید.

مرحله 4

در نهایت، کدو پلو با گوشت قلقلی را همراه با سالاد، ترشی، زیتون پرورده و انواع دورچین به عنوان یک غذای شیک و مناسب برای پذیرایی سرو کنید.