۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر سوپانگل به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر سوپانگل به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

دسر سوپانگل یکی از انواع دسرهای لذیذ و محبوب در کشور ترکیه محسوب می‌شود. این دسر با استفاده از رسپی‌های متنوعی تهیه می‌گردد. برای آشنایی کامل با مراحل دقیق و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سوپانگل، لطفا به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید. در این وبلاگ، آموزش جامع و تفصیلی این دسر خوشمزه ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ لیتر
شکر۶ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات۱۲۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
وانیل شکری۱ پاکت

دسر سوپانگل به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر سوپانگل لذیذ و مغذی، ابتدا مواد اصلی شامل شیر، شکر، زرده تخم مرغ، نشاسته ذرت، پودر کاکائو و خامه صبحانه را در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و به خوبی هم می زنیم تا همه مواد در شیر حل شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مایه دسر به غلظت فرنی برسد. در طول این مرحله، دقت می کنیم تا بوی خامی نشاسته کاملا از بین برود.

مرحله 3

زمانی که مایه دسر به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده، کره و وانیل شکری را به آن اضافه می کنیم. سپس به طور پیوسته هم می زنیم تا همه مواد در مایه دسر یکنواخت شوند.

مرحله 4

در نهایت، اجازه می دهیم دسر سوپانگل کاملا خنک شود و گاهی اوقات آن را هم می زنیم تا از تشکیل پوسته جلوگیری شود. زمانی که دسر خنک شد، آن را در ظرف های دلخواه ریخته و با شکلات چیپسی تزیین می کنیم. این دسر خوشمزه و مغذی آماده است تا لذت بخش میل شود.