۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کراکت مرغ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کراکت مرغ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

کراکت مرغ یکی از غذاهای متداول و پر طرفدار در سطح بین المللی است که با دستورپخت های متنوع و متفاوتی تهیه می گردد. این غذای خوشمزه و مقوی، به دلیل طعم لذیذ و مواد تشکیل دهنده متنوع، طرفداران بسیاری در میان عموم مردم دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کراکت مرغ را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این غذای خوشمزه و پرطرفدار را به راحتی در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه و ران مرغ۳۰۰ گرم
برنج۱ کاسه کوچک
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۳ حبه
جعفری تازه۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاریبه مقدار کافی
آرد گندمبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر، ادویه کاری و پودر آویشنبه مقدار کافی

کراکت مرغ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کراکت مرغ خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا سینه و ران مرغ را در یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. سپس یک عدد پیاز همراه با سیر نصف شده را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 2

زمانی که سینه و ران مرغ نیم پز شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و ادویه کاری به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا پخته شود. در همین حال، برنج را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود.

مرحله 3

زمانی که سینه و ران مرغ کاملا پخته شد، آنها را از قابلمه خارج کرده و با دندانه های ریز رنده درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. سپس برنج پخته شده را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله 4

در ادامه، پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده کرده و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را به همراه برنج به کاسه اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، آویشن و یک عدد تخم مرغ همراه با آرد سوخاری و آرد گندم به خوبی ورز می دهیم.

مرحله 5

سپس از مواد کراکت به اندازه یک نارنگی جدا کرده و به صورت دوک فرم می دهیم. ابتدا آنها را در آرد سفید می غلطانیم تا سطح آنها پوشانده شود، سپس به ترتیب درون تخم مرغ و آرد سوخاری می غلطانیم.

مرحله 6

در نهایت، کراکت ها را درون یک قابلمه حاوی روغن سرخ کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. سپس درون ظرف مورد نظر می چینیم و سرو می کنیم.