۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پیراشکی کرم دار به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پیراشکی کرم دار به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

پیراشکی کرم دار یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین اقسام شیرینی های سنتی و معروف در سرتاسر جهان می باشد. این شیرینی خوشمزه با دستورالعمل های متعددی تهیه و پخته می شود. در این مقاله، به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه پیراشکی کرم دار را آموزش خواهیم داد. از شما دعوت می کنیم تا با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید و این دستور پخت سنتی را فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان۳۵۰ گرم
شیر ولرم۱۶۰ میلی لیتر
شکر۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
مایه خمیر۵ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
کره۴۰ گرم

پیراشکی کرم دار به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پیراشکی کرم دار لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس شیر ولرم را با خمیر مخمر، نمک و شکر در یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا شکر و خمیر مخمر در شیر حل شوند. پس از آن، آرد را الک کرده و به همراه تخم مرغ به مخلوط اضافه می کنیم. خمیر را با انگشتان ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، کره را به خمیر اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا کره در خمیر جذب شود و خمیری نرم و یکدست به دست آید. خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار داده و با سلفون می پوشانیم. اجازه می دهیم خمیر به مدت یک ساعت در محیطی گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 3

پس از این زمان، روی سطح کار را آرد پاشیده و خمیر را باز کرده و با کاتر به شکل گرد قالب می زنیم. خمیرهای قالب زده شده را روی یک سینی پوشیده با کاغذ روغنی قرار داده و با پارچه تمیز می پوشانیم. اجازه می دهیم خمیر به مدت 30 دقیقه دیگر استراحت کند.

مرحله 4

در ادامه، یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به اندازه ای که پیراشکی ها درون آن شناور بمانند روغن ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. زمانی که روغن گرم شد، خمیرها را درون آن می اندازیم و دو طرف آنها را کاملا سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن کامل، پیراشکی ها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله 5

در نهایت، اجازه می دهیم روغن اضافی پیراشکی ها گرفته شود و پس از اینکه کمی از دمای آنها کاسته شد، درون شکر می غلطانیم. سپس پیراشکی ها را به دلخواه با کرم یا نوتلا پر کرده و سرو می کنیم.