۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان هویج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان هویج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نان هویج یکی از انواع نان های خاص و منحصر به فرد در آشپزی است که با ترکیب هویج و برخی دیگر از مواد غذایی تهیه می‌شود. این نوع نان به دلیل طعم و بافت منحصربه‌فرد خود، محبوبیت فراوانی در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی و خانگی دارد. دستورهای مختلفی برای پخت نان هویج وجود دارد که هر کدام ممکن است مواد و روش های منحصربه‌فردی را به کار ببرند. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، مراحل کامل و گام به گام طرز تهیه این نوع نان خوشمزه را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲۳۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر قهوه ای۱۰۰ گرم
شکر سفید۷۵ گرم
روغن مایع۱۷۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
جوزهندی½ قاشق چایخوری
هویج۲۲۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
باتر میلک۵۰ گرم

نان هویج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان هویج خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و اجازه دهید کاملاً داغ شود. سپس، تخم مرغ را با شکر سفید و قهوه ای در یک کاسه مناسب مخلوط کنید. حالا باترمیلک (مخلوط شیر و سرکه) را به آن اضافه و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود.

مرحله 2

در ادامه، آرد را همراه با جوش شیرین، بیکینگ پودر، نمک، پودر دارچین و جوز هندی در الک ریخته و ۳ بار الک کنید. این مواد خشک را به تدریج به کاسه اضافه و هم بزنید تا خمیر درون کاسه جمع شود. سپس روغن مایع را به خمیر اضافه و هم بزنید تا روغن جذب شود.

مرحله 3

حالا هویج را بشویید، پوست آن را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده کنید. هویج رنده شده را همراه با مغز گردوی خرد شده به خمیر اضافه و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. قالب لوف را با کاغذ روغنی پوشانده و با روغن مایع چرب کنید.

مرحله 4

خمیر نان را درون قالب ریخته و در طبقه وسط فر قرار دهید. نان را ۵۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید تا کاملاً پخته شود. پس از این زمان، با فرو کردن یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز نان، بررسی کنید که آیا نان کاملاً پخته است یا خیر.

مرحله 5

اگر سیخ چوبی یا خلال دندان به نان نچسبید، نشانه آن است که نان به طور کامل پخته شده است. قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان کاملاً خنک شود. سپس نان را از قالب جدا کرده و به دلخواه برش بزنید. نوش جان!