۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ناگت سیب زمینی با پنیر پیتزا و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت ناگت سیب زمینی با پنیر پیتزا و طعم بسیار عالی

ناگت سیب زمینی به عنوان یکی از غذاهای بسیار محبوب و پرطرفدار در سطح بین المللی شناخته می شود. این غذای ساده و خوشمذه با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه متنوع تهیه و پخته می شود. در ادامه مخاطبان گرامی می توانند با مطالعه آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت سیب زمینی در وبلاگ مامان جون، به طور دقیق و جزئی با چگونگی تهیه این غذای خوشمزه آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۴ عدد متوسط
سوسیس یا کالباس۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
آرد گندم½ لیوان
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

ناگت سیب زمینی با پنیر پیتزا و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه ناگت سیب زمینی خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و سپس همراه با ۳ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد که سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را از قابلمه خارج کرده و پوست می گیریم.

مرحله 2

سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب به صورت یکدست له می کنیم. سپس پودر سیر را به همراه پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا ادویه ها به خورد سیب زمینی بروند. در ادامه کالباس یا سوسیس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 3

کالباس یا سوسیس خرد شده را به همراه پنیر پیتزای رنده شده به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و کمی ترکیب می کنیم. در صورت تمایل مقداری ادویه به تخم مرغ ها اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت تخم مرغ ها کاملا یکدست شود.

مرحله 4

در ادامه آرد گندم و آرد سوخاری را در دو کاسه جداگانه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. دستانمان را مرطوب می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و آنرا به صورت مربعی یا گرد شکل می دهیم. مایه ناگت را ابتدا در آرد گندم، سپس در تخم مرغ و در نهایت در آرد سوخاری می غلطانیم.

مرحله 5

پس از اینکه ناگت به طور کامل به آرد سوخاری آغشته شد، آنرا درون یک سینی قرار می دهیم. به همین ترتیب تمام مایه ناگت را شکل می دهیم و درون سینی می چینیم، سپس سینی را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله 6

در همین حین یک تابه گود روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که ناگت ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، سینی حاوی ناگت ها را از یخچال خارج می کنیم و ناگت ها را درون روغن داغ می اندازیم. به صورت یکدست هر دوسمت شان را سرخ می کنیم، سپس با دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم. در پایان ناگت ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.