۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مافین آلبالویی، شیرینی خوشرنگ و جذاب خانگی

نکات و دستور پخت مافین آلبالویی، شیرینی خوشرنگ و جذاب خانگی

مافین آلبالویی یک دسر بسیار جذاب و شیک است که به سادگی و سرعت قابل تهیه است. این دسر دارای بافتی بسیار سبک، نرم و لطیف می‌باشد. مافین آلبالویی را می‌توان به روش‌های متنوعی آماده نمود و برای پذیرایی از آن استفاده کرد. در ادامه، وبلاگ آموزشی مامان جون شرح مرحله به مرحله طرز تهیه کامل این دسر خوشمزه را ارائه خواهد داد تا با جزئیات بیشتری با آن آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ لیوان
کره به دمای محیط رسیده۸۵ گرم
شکر۸۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
شیر۴ قاشق غذا خوری
آلبالو هسته گرفته شدهبه مقدار لازم

مافین آلبالویی، شیرینی خوشرنگ و جذاب خانگی

مرحله 1

برای تهیه مافین آلبالویی ابتدا آلبالوها را تمیز بشویید و ساقه و برگ‌های آن را جدا کنید. هسته آلبالوها را هم از آن‌ها جدا کنید و سپس آلبالوها را داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و از آلبالوهای رسیده، ترش و شیرین استفاده کنید.

مرحله 2

سپس دو سوم لیوان شکر را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. اجازه دهید تا آلبالوها به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند و نرم شوند. قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 3

سپس کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک ظرف دیگر بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده سفید رنگ و کش‌دار و پفکی شود.

مرحله 4

بعد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ تقریباً به مدت یک دقیقه مخلوط را هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و کاملاً با مواد ترکیب شوند. مخلوط تشکیل شده کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله 5

سپس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد. اطراف ظرف را با لیسک تمیز دورگیری کنید و دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت آن صاف و یکدست شود.

مرحله 6

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. ترکیب آرد را ۳ بار الک کنید تا یکدست شود و سپس کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله 7

همزمان با اضافه کردن آرد به مخلوط مواد، ترکیب را با لیسک به آرامی و به شکل دورانی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و آرد داخل مخلوط گلوله نشود. سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله 8

بعد داخل قالب‌های مافین یا قالب‌های کاپ کیک را با روغن چرب کنید و کپسول‌های کاغذی را درون قالب‌ها قرار دهید. سپس با قاشق مقداری از مایه کاپ کیک را داخل کپسول‌های کاغذی بریزید و بعد روی آن‌ها را چند برش آلبالو تازه بچینید.

مرحله 9

سپس بقیه مواد کاپ کیک را روی آلبالوها بریزید تا سطح آن‌ها را بپوشاند. در کل باید به اندازه دو سوم حجم کپسول‌های کاغذی پر شود چون بعد از پخت پف می‌کنند و بالا می‌آیند. بعد روی کاپ کیک‌ها هم چند آلبالوی تازه بچینید و آن‌ها را تزئین کنید.

مرحله 10

بعد قالب‌ کاپ کیک‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اجازه دهید تا کاپ کیک‌ها به مدت ۲۵ دقیقه در فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود و کاملاً مغز پخت و آماده شوند.

مرحله 11

در ۲۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کاپ کیک‌ها از بین می‌رود. بعد از آن یک سیخ چوبی را در یکی از مافین‌ها فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی مافین‌ها خوب مغز پخت و آماده شده است.

مرحله 12

اگر بعد از پخت کاپ کیک‌ها سطح آن‌ها طلایی رنگ نشده بود، بعد از این که حرارت پایین فر را خاموش کردید یک دقیقه گریل و یا حرارت بالا را روشن کنید و اجازه دهید تا مافین‌ها در فر با حرارت گریل بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله 13

بعد از این که مافین‌ها خوب پختند قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود. سپس مافین‌ها را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید تا خرد نشوند و شکل و ظاهر آن‌ها خراب نشود و بعد در ظرف دیگری بچینید.

مرحله 14

سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی کاپ کیک‌ها بمالید و آن‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده یا خلال بادام و کنجد و شکلات چیپسی برش‌های آلبالو تزئین کنید. در آخر مافین آلبالو را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.