۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کباب انگشتی ترکی مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کباب انگشتی ترکی مخصوص با طعم بسیار عالی

کباب انگشتی یکی از غذاهای سنتی و مشهور خاورمیانه است که از گذشته های دور در این منطقه طبخ و میل می شده است. این غذا به دلیل شکل ظاهری منحصر به فرد و شبیه به انگشت انسان، به نام کباب انگشتی معروف گشته است. دستورپخت های متنوعی برای تهیه این غذای لذیذ وجود دارد و هر منطقه ممکن است روش خاص خود را داشته باشد. برای آشنایی با مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب انگشتی سنتی ترکی، همراه وبلاگ مامان جون بمانید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
کره۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کباب انگشتی ترکی مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کباب انگشتی به روش ترکی، ابتدا پیاز و فلفل دلمه ای را با رنده درشت رنده می کنیم و آب اضافی شان را با دست می گیریم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و فلفل دلمه ای داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله 2

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و شروع به مخلوط کردن مواد می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. اگر مایه کباب شل بود، آرد سوخاری را نیز اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله 3

پس از آماده شدن مایه کباب، آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس مایه کباب را از یخچال خارج کرده و به اندازه یک نارنگی کوچک از آن برداشته و به صورت لوله ای شکل می دهیم.

مرحله 4

پس از آماده کردن تمام مایه کباب به این شکل، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از داغ شدن روغن، کباب ها را به تابه اضافه کرده و هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا تمام قسمت ها به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله 5

در ادامه کره را ذوب کرده و با زعفران دم کرده ترکیب می کنیم. سپس با یک برس تمیز از این مخلوط روی کباب ها می مالیم. این کار باعث می شود کباب ها خوشرنگ تر و براق تر باشند.

مرحله 6

پس از سرخ شدن کباب ها، می توانیم چند عدد گوجه فرنگی را نیز از وسط نصف کرده و درون تابه بچینیم تا آنها نیز سرخ شوند. در پایان کباب های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله 7

اگر از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم، جذب روغن خیلی کم است و نیاز نیست روغن اضافی کباب ها را با دستمال بگیریم. در نهایت کباب ها را درون ظرف سرو می چینیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

مرحله 8

اگر تمایل داشته باشید این کباب خوشمزه را به صورت سوخاری درست کنید، کافیست قبل از سرخ کردن، گوشت را پس از حالت دادن، درون پودر سوخاری بغلطانیم، سپس درون روغن شناور بیندازیم و سرخ می کنیم.