۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک گردو امریکایی خوشمزه و مخصوص با تزیین شیک

نکات و دستور پخت کیک گردو امریکایی خوشمزه و مخصوص با تزیین شیک

این دسر شیرین و خوشمزه یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین انواع کیک‌های خانگی محسوب می‌شود. علی‌رغم سادگی فرایند تهیه آن، کیک گردویی دارای طعمی منحصر به فرد و متمایز از کیک‌های اسفنجی معمولی است. این کیک مناسب برای پذیرایی در دورهمی‌های عصرانه بوده و در کنار چای داغ مزه بسیار خوبی به خود می‌گیرد. برای آشنایی با جزئیات کامل روش تهیه این کیک خوشمزه، شما را به ادامه مطلب در وبلاگ مامان جون دعوت می‌کنیم.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۶ عدد
آرد سفید قنادی۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
گردو آسیاب شده۱ پیمانه
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
دارچین (دلخواه)۱ قاشق چای خوری

کیک گردو امریکایی خوشمزه و مخصوص با تزیین شیک

مرحله 1

برای تهیه کیک گردوی لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا کره و شکر را در ظرفی مناسب قرار می دهیم و به مدت 5 تا 7 دقیقه با همزن برقی با سرعت بالا هم می زنیم تا کاملا پوک و یکدست شود. کره باید به دمای محیط رسیده و نرم شده باشد. سپس زرده ها را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 2

حدود 2 تا 3 دقیقه دیگر هم می زنیم و سپس وانیل را اضافه کرده و چند ثانیه بیشتر هم می زنیم. پره های همزن را می شوییم و کاملا خشک می کنیم. سپس سفیده ها را با سرعت بالا آنقدر می زنیم تا کاملا فرم بگیرد.

مرحله 3

به مخلوط زرده، گردوها را اضافه کرده و به خوبی با قاشق چوبی مخلوط می کنیم. سفیده ها را در سه مرحله به مخلوط زرده اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم. آرد و بیکینگ پودر را نیز در سه مرحله روی مواد الک می کنیم.

مرحله 4

سپس به آرامی تا حد مخلوط شدن هم می زنیم و در نهایت، دارچین را اضافه می کنیم. بعد با همزن برقی با سرعت کم، مواد را برای 7 ثانیه هم می زنیم. کف قالب را با کره چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم.

مرحله 5

در این مرحله قالب را چند بار به سطح کار می کوبیم و در فر که از 15 دقیقه قبل گرم شده قرار می دهیم. در فر گازی با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه، یا در فر برقی (یا توستر) با دمای 160 درجه سانتی گراد پخت می کنیم.

مرحله 6

برای پخت کیک حدود 40 تا 45 دقیقه زمان نیاز است. پس از پخت، اجازه می دهیم تا خنک شود و سپس از قالب خارج می کنیم. در ادامه، روی کیک را با خامه فرم گرفته و دارچین به سلیقه خود تزیین می کنیم. همچنین می توان از روغن نیز استفاده کرد.

مرحله 7

اندازه قالب مورد استفاده 20 در 30 سانتی متر است. این مقدار مواد را همچنین می توان در قالب 20 در 25 سانتی متر یا قالب گرد قطر 20 و ارتفاع 10 سانتی متر پخت. برای کف قالب می توان از کاغذ روغنی نیز استفاده کرد. این کیک را همچنین می توان روی اجاق گاز نیز تهیه کرد.