۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کباب قفقازی رستورانی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کباب قفقازی رستورانی با طعم بسیار عالی

کباب قفقازی یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی می باشد. این نوع کباب از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز آماده می شود و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کباب لذیذ را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد. این راهنمای گام به گام به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این غذای خوشمزه را به طور کامل و با نتیجه ای مطلوب در خانه تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
راسته گوساله۴۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
ماست½ لیوان
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۴ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
کره۵۰ گرم
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

کباب قفقازی رستورانی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کباب قفقازی رستورانی، ابتدا سینه مرغ و راسته گوساله را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده، آن را می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، ماست را همراه با پیاز، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. سپس تکه های گوشت و مرغ را به این مخلوط اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد به خورد آن ها برود.

مرحله 3

پس از آن، مخلوط را با سلفون پوشانده و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت و مرغ مزه دار شوند. بعد از این زمان، گوشت و مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت مربعی هم اندازه با تکه های گوشت خرد می کنیم.

مرحله 4

سپس یک تکه سینه مرغ و یک تکه گوشت را به سیخ می کشیم و پس از آن یک تکه فلفل دلمه ای را به سیخ می کشیم. این فرآیند را تا پایان مواد ادامه می دهیم. در ادامه، ذغال را به صورت یکدست روشن کرده و سیخ های کباب را روی آن قرار می دهیم.

مرحله 5

هر چند لحظه یک بار سیخ ها را می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. برای جلوگیری از خشک شدن کباب، کره و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کرده و با کمک برس روی کباب در حین کباب شدن می مالیم.

مرحله 6

در صورت تمایل، مقداری گوجه فرنگی و فلفل سبز را نیز روی منقل کباب می کنیم. در نهایت، کباب های قفقازی را پس از اینکه به طور کامل پختند درون ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با برنج یا نان سرو می کنیم. نوش جان