۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت استیک ماهی به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت استیک ماهی به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

استیک ماهی یکی از انواع غذاهای دریایی سالم و خوشمزه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای لذیذ و مغذی، از جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی سالم برخوردار است. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه استیک ماهی، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید تا با راهنمایی های مرحله به مرحله، چگونگی تهیه این غذای خوشمزه را فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فیله ماهی شیر۱ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
سیر۱ حبه
رزماری۱ شاخه
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
کرهبه مقدار کافی
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

استیک ماهی به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه یک استیک ماهی خوشمزه و سرشار از طعم، ابتدا باید فیله ماهی را با مقداری نمک پاشیده و مزه دار کنیم. سپس پوست سیر را جدا کرده، آن را ریز خرد کرده و همراه با آب لیمو ترش تازه و روغن زیتون در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، رزماری را روی تخته گوشت ریز خرد کرده و همراه با زعفران دم کرده به مخلوط سیر اضافه می کنیم. سپس فلفل قرمز و زردچوبه را به مواد مرینیت ماهی اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله 3

پس از آن، فیله ماهی را در این مخلوط طعم دهنده قرار داده و به خوبی ماساژ می دهیم تا گوشت ماهی کاملاً مزه دار شود. اما مراقب باشید که ماهی بیش از ۱۰ دقیقه در این مواد نماند، زیرا در غیر این صورت گوشت آن سفت و تلخ خواهد شد.

مرحله 4

سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم تا ذوب شود. در این مرحله، فیله ماهی را در تابه گریل قرار داده و اجازه می دهیم یک سمت آن کاملاً سرخ شود. سپس آن را به آرامی برگردانده و اجازه می دهیم سمت دیگر نیز سرخ شود.

مرحله 5

برای داشتن یک استیک ماهی رژیمی تر، می توانید از گریل ذغالی استفاده کنید. در نهایت، استیک ماهی را از تابه خارج کرده و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. لذت بردن از این غذای خوشمزه و سالم را آرزومندیم.