۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوفته حسن پاشا ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوفته حسن پاشا ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

کوفته حسن پاشا یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در میان آشپزی ترکیه ای است که به نام یکی از سرآشپزان معروف آن کشور به نام حسن پاشا شناخته می‌شود. این غذای خوشمزه و ساده دارای فرآیند تهیه‌ای است که توسط همین فرد ابداع و معرفی شده است. برای آشنایی کامل با مراحل آماده‌سازی و طرز تهیه دقیق این غذای سنتی ترکیه‌ای، می‌توانید به طور مفصل به راهنمای آموزشی مامان جون مراجعه نمایید. این وبلاگ آموزشی اطلاعات جامعی در خصوص نحوه تهیه کوفته حسن پاشا به زبان فارسی ارائه می‌دهد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
پودر سوخاری یا پودر نان خشک۳ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۵ عدد متوسط
شیر۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی

کوفته حسن پاشا ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوفته حسن پاشا، ابتدا جعفری را شسته و آبکش می کنیم تا آب اضافی خارج شود. سپس جعفری را ریز ساطوری می کنیم. گوشت گوساله را به قطعات کوچک تقسیم و در چرخ گوشت می چرخانیم. پیاز را پوست گرفته، شسته و ریز رنده می کنیم. جعفری، پودر سوخاری، نمک، فلفل سیاه و زیره را به گوشت چرخ شده اضافه کرده و خوب ورز می دهیم. تخم مرغ نیز به مخلوط اضافه و ورز داده می شود.

مرحله 2

سیب زمینی ها را می شوییم، در آب می پزیم و پس از خنک شدن، پوست آنها را جدا کرده و با رنده درشت رنده می کنیم. شیر، نمک و فلفل سیاه را به سیب زمینی رنده شده اضافه و به خوبی مخلوط می کنیم تا پوره یکدست شود. پوره سیب زمینی را درون قیف ریخته و در وسط مواد گوشتی می ریزیم تا کوفته ها پر شوند. پنیر پیتزا نیز روی آنها ریخته می شود.

مرحله 3

برای تهیه سس، ابتدا روغن را در تابه گرم کرده و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. پس از تفت دادن، آب، نمک و فلفل سیاه را به سس اضافه و خوب مخلوط می کنیم. کوفته های پر شده را در سینی فر چیده و سس را روی آنها می ریزیم. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و کوفته ها را می پزیم تا پنیر آب شود.

مرحله 4

پس از ۲۵ تا ۳۰ دقیقه، کوفته های حسن پاشا را از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم. این کوفته ها را می توان به سلیقه خود بزرگ یا کوچک تر درست کرد.