۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی نخودچی لاته مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی نخودچی لاته مجلسی با طعم بسیار عالی

شیرینی نخودچی لاته یک شیرینی خوشمزه و بین‌المللی با بافتی نرم و لطیف است که طعم بی‌نظیری دارد. این شیرینی به‌دلیل ترکیب ظریف مواد اولیه و فرایند تهیه منحصربفرد خود، محبوبیت جهانی پیداکرده است. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و گام‌به‌گام طرز تهیه این شیرینی لذیذ را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نخودچی۴۰۰ گرم
آرد نول قنادی۱۰۰ گرم
پودر قند۱۷۵ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
روغن صاف خونگی۱۷۵ گرم
سفیده تخم مرغ۲۵ گرم
پودر قند۷۰ گرم
آرد قنادی۱ قاشق چایخوری
جوهر لیمو۱ پنس
رنگ خوراکی دلخواهبه مقدار کافی

شیرینی نخودچی لاته مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی نخودچی لاته خوشمزه، ابتدا روغن صاف را با پودر هل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس پودر قند را الک کرده و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کاملا کرمی و سبک شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، آرد سفید و آرد نخودچی را الک کرده و به مخلوط اضافه می کنیم. با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد، به دست آید.

مرحله 3

خمیر را روی سطح کار به ضخامت 1 سانتی متر باز کرده و با کاتر دالبری به شکل مستطیل های نواری به 3 قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله 4

برای تهیه رویه، سفیده تخم مرغ را با پودر قند به مدت 5 تا 7 دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا پفکی و خامه ای شود. سپس آرد را الک کرده و به مخلوط اضافه می کنیم تا بافت یکدست شود. جوهر لیمو را نیز اضافه کرده و مایه را به 3 قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله 5

یکی از قسمت ها را کنار گذاشته و به دو قسمت باقی مانده رنگ خوراکی اضافه می کنیم. مایه های رویه را روی خمیرها ریخته و با کمک پالت پخش می کنیم.

مرحله 6

رویه های خمیر را به دلخواه تزیین کرده و 1 ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا مایه رویه خشک شود. سپس فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 7

پس از خشک شدن رویه، خمیرها را به صورت مستطیل هایی به عرض 1 بند انگشت برش می زنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را درون آن می چینیم.

مرحله 8

سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و 10 تا 15 دقیقه می پزیم تا کاملا طلایی شوند. پس از خنک شدن کامل، شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.

مرحله 9

در نهایت، شیرینی ها را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان!