۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت دو پیازه سیب زمینی ساده شیرازی با طعم عالی

نکات و دستور پخت دو پیازه سیب زمینی ساده شیرازی با طعم عالی

دو پیازه سیب زمینی محصول شاخص و محبوب آشپزی در برخی از شهرهای ایران همچون شیراز و بوشهر است که با استفاده از دستورالعمل‌های متنوعی تهیه می‌گردد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه این غذای سنتی و مرحله به مرحله آن، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دو پیازه سیب زمینی ساده شیرازی با طعم عالی

مرحله 1

برای تهیه دو پیازه سیب زمینی ساده، ابتدا ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 2

در حین جوش آمدن آب، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت حبه ای خرد می کنیم. سپس آنها را با آب سرد می شوییم. پس از جوش آمدن آب، سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها نرم شوند. سپس آنها را آبکشی کرده و کنار می گذاریم. یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. پیاز را به خوبی تفت داده تا سبک شود و رنگش کمی تغییر کند، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم.

مرحله 5

پس از دو دقیقه تفت دادن پیاز، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله 6

پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی، سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۱۵ دقیقه با هم بپزند.

مرحله 7

توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه در این مدت باید خیلی کم باشد. پس از اینکه غذا به روغن افتاد، آن را در ظرف دلخواه می کشیم. در ادامه غذا را با کمی سبزی معطر تزیین کرده و به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم.