۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پیده اسفناج به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پیده اسفناج به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

پیده اسفناج یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب کشور ترکیه به شمار می‌رود که با استفاده از رسپی‌های متنوع و متفاوتی آماده می‌شود. این غذای ساده و خوشمزه از اقبال و محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم ترکیه برخوردار است. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه و پخت پیده اسفناج به صورت مرحله به مرحله، همراه و همگام با وبلاگ آموزشی مامان جون باشید که در ادامه آموزش جامع و تفصیلی این غذای سنتی ترکیه را ارائه خواهد داد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان۳ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب ولرم۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
برگ اسفناج۵۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
پنیر فتا یا پنیر خامه ای۳۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
فلفل سیاهبه مقدار کافی
پنیر پیتزابخه مقدار کافی

پیده اسفناج به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پیده اسفناج ترکیه ای، ابتدا خمیر مایه فوری را با آب ولرم و شکر مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم 10 دقیقه استراحت کند. سپس آرد و نمک را به آن اضافه کرده و خمیر را ورز می دهیم. پس از اضافه کردن روغن زیتون، خمیر را به مدت 1 تا 2 ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 2

در این مرحله، اسفناج را شسته و خرد می کنیم. قارچ را نیز شسته و خرد می کنیم. پیاز را پوست کنده و خرد می کنیم. سپس این مواد را در تابه با روغن تفت داده و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پس از خنک شدن مواد میانی، تخم مرغ را با پنیر خامه ای یا فتا مخلوط می کنیم و به مواد میانی اضافه می کنیم. خمیر را ورز داده و به 4 قسمت تقسیم می کنیم. هر قسمت را به شکل بیضی باز کرده و مواد میانی را درون آن قرار می دهیم.

مرحله 4

پس از پوشاندن مواد میانی با پنیر پیتزا، پیده ها را در فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می پزیم. برای نرم و لطیف شدن نان، یک کاسه آب جوش درون فر قرار می دهیم. در پایان، پیده اسفناج را از فر خارج کرده و به دلخواه برش می زنیم و با سس مورد علاقه سرو می کنیم.