۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت اشکنه شنبلیله به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت اشکنه شنبلیله به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

اشکنه شنبلیله یکی از انواع غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی محسوب می‌شود که به دلیل مواد اولیه ساده و ارزان قیمت آن، برای افراد در حال رعایت رژیم غذایی نیز بسیار مناسب و توصیه می‌گردد. این غذای محبوب، علاوه بر طعم و مزه فوق‌العاده، ارزش غذایی بالایی نیز دارد و می‌تواند به عنوان یک گزینه سالم و مغذی در رژیم‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه شنبلیله را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۲ عدد
آرد گندم۲٫۵ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد
شنبلیله خشک۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

اشکنه شنبلیله به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه اشکنه شنبلیله خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس مقدار زیادی روغن به قابلمه اضافه می کنیم و پیاز را به آن می افزاییم. پیاز را تفت می دهیم تا سبک و نرم شود.

مرحله 2

پس از آن، زردچوبه را همراه با آرد و شنبلیله به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. توجه داشته باشید که روغن به اندازه ای باشد که آرد گلوله نشود.

مرحله 3

سپس آب را کم کم به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به اندازه های دلخواه خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم اشکنه به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. طی این مدت، اشکنه را گاهی هم می زنیم تا ته نگیرد. در ادامه، تخم مرغ ها را درون یک کاسه ریخته و با چنگال هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود.

مرحله 5

سپس تخم مرغ را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مدام هم می زنیم تا تخم مرغ ها پخته شوند. در نهایت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سرو می کنیم. نوش جان!