۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ساندویچ مرغ خامه ای ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت ساندویچ مرغ خامه ای ساده با طعم بسیار عالی

ساندویچ مرغ خامه ای یکی از انواع محبوب و گسترده غذاهای بین المللی است که با ترکیبات متنوعی آماده می‌شود. این غذای لذیذ و ساده در بسیاری از کشورها طرفداران زیادی دارد و به عنوان یک انتخاب مناسب برای صرف وعده های غذایی مختلف مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
کره۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی
جعفری۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
کدو سبز۱ عدد
روغن زیتونبه مقدار کافی
سیب زمینی۲ عدد
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری

ساندویچ مرغ خامه ای ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه ساندویچ مرغ خامه ای ساده، ابتدا سینه مرغ را به صورت نگینی یکسان خرد می کنیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده و می شوییم. در ادامه، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم. اجازه می دهیم کره ذوب شود و سپس پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله 2

بعد از آن، سینه مرغ خرد شده را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد. سپس نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه را به مخلوط اضافه می کنیم و با افزایش حرارت، به تفت دادن ادامه می دهیم تا سینه مرغ خشک نشود.

مرحله 3

در ادامه، جعفری را می شوییم، روی تخته گوشت خرد کرده و به همراه خامه صبحانه به سینه مرغ اضافه می کنیم. به تفت دادن ادامه می دهیم تا سینه مرغ کاملا پخته و سرخ شود. کدو سبز را نیز می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله 4

سپس حلقه های کدو سبز را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن زیتون مزه دار کرده و در توستر یا تابه دو طرفه گریل می کنیم تا دو طرف آن کاملا پخته شود. همچنین پوست سیب زمینی را جدا کرده و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله 5

مقداری نمک، فلفل سیاه، شوید خشک و روغن زیتون را به سیب زمینی اضافه کرده و ماساژ می دهیم تا طعم دار شود. سپس سیب زمینی را نیز همانند کدو سبز گریل می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، مخلوط سینه مرغ خامه ای را درون نان باگت ریخته و سیب زمینی و کدو سبز گریل شده را نیز درون نان باگت قرار می دهیم. ساندویچ را همراه با کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی و سس دلخواه سرو می کنیم.