۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوفته قبرسی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوفته قبرسی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کوفته قبرسی یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در میان آشپزی ایرانی است که با تنوع و تکثر در دستور پخت آن شناخته می‌شود. این غذای خوشمزه و لذیذ با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس به شیوه‌های متفاوتی آماده می‌گردد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کوفته قبرسی را به صورت جزئی و مفصل مشاهده کنید. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا با دانش و مهارت کافی، این غذای خوش‌طعم و سرشار از خاطرات را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
تخم مرغ۱ عدد
نان باگت⅓ نان باگت
ترخون خشک۱ قاشق چایخوری
شیربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر دارچین و زیرهبه مقدار کافی

کوفته قبرسی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوفته قبرسی خوشمزه و سرشار از طعم، ابتدا باید نان باگت را با مقداری شیر خیس کرد تا کاملاً خیس بخورد. سپس پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با رنده ریز آنها را رنده کرد.

مرحله 2

پس از آن، سیب زمینی رنده شده را با دست فشار داد تا آب اضافی آن خارج شود و سپس به همراه گوشت چرخ کرده به مخلوط افزود. در ادامه، پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی عبور داد تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس به همراه تخم مرغ، ترخون خشک، نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زیره به مخلوط اضافه کرد.

مرحله 3

مواد گوشتی را به خوبی ورز داد تا ترکیب و یکدست شوند و سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار داد تا استراحت کرده و مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله 4

پس از این زمان، مواد گوشتی را به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به شکل دوک فرم داد. سپس در تابه ای که روی حرارت ملایم قرار داشت و مقداری روغن داخل آن ریخته شده بود، کوفته های فرم داده شده را سرخ کرد.

مرحله 5

زمانی که کوفته ها کاملاً سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و در ظرف مورد نظر چید و همراه با برنج و گوجه سرو کرد.