۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ترشی گوجه کال به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت ترشی گوجه کال به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

ترشی گوجه کال یکی از انواع ترشی های بسیار خوشمزه و منحصر به فرد است که با استفاده از روش‌های متنوعی تهیه می‌شود. این ترشی به لطف ترکیب طعم‌های مختلف و روش‌های ویژه آماده‌سازی، طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی و خانگی دارد. برای آشنایی با مراحل کامل و گام‌به‌گام تهیه ترشی گوجه کال، همراه وبلاگ آموزشی مامان‌جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه فرنگی کال۳۰۰ گرم
نمک۴ قاشق غذاخوری
آب جوشیده۱ لیوان
سرکهبه مقدار کافی
ریحان و شوید تازهبه مقدار کافی

ترشی گوجه کال به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه ترشی گوجه کال خوشمزه، ابتدا گوجه کال ها را شسته و به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سپس یک قابلمه پر از آب را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله 2

زمانی که آب جوش آمد، گوجه فرنگی های کال را به همراه دو قاشق نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم درون آب جوش بمانند تا رنگ آنها تغییر کند. سپس گوجه فرنگی ها را از آب جوش جدا می کنیم.

مرحله 3

حال ظرف مورد نظر را انتخاب کرده و آن را با گوجه فرنگی پر می کنیم. روی آن را با مقداری شوید و ریحان تازه پر می کنیم. سپس مابقی ظرف را با گوجه کال پر کرده و دو قاشق نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه یک لیوان از آب جوشیده درون قابلمه را درون ظرف ریخته و مابقی حجم ظرف را با سرکه پر می کنیم. به دلخواه می توانید میان گوجه کال ها از فلفل تند و سیر استفاده کنید. سپس درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله 5

در نهایت اجازه می دهیم ترشی به مدت سه تا چهار روز در دمای محیط استراحت کند تا کاملا برسد. پس از گذشت این زمان، ترشی گوجه کال را درون ظرف مورد نظر ریخته و به همراه غذا سرو می کنیم.