۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکی کاسترد به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکی کاسترد به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

کوکی کاسترد یکی از انواع شیرینی‌های سنتی و محبوب است که به دلیل طعم خوش و مواد تشکیل دهنده‌ی مغذی و مفید، از محبوبیت بالایی در میان طیف گسترده‌ای از افراد برخوردار می‌باشد. این شیرینی‌ی خوش‌عطر و لذیذ، علاوه بر مصرف به عنوان میان‌وعده‌ی مناسب، می‌تواند به عنوان پذیرایی در مهمانی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با دنبال کردن مرحله به مرحله‌ی آموزش تهیه‌ی کوکی کاسترد در ادامه‌ی این مقاله، می‌توانید این شیرینی‌ی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کرده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱۵۰ گرم
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۷۵ گرم
پودر کاسترد۷۵ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق چایخوری
پسته و بریلوبه مقدار لازم

کوکی کاسترد به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکی کاسترد خوشمزه و عطرآگین، ابتدا کره را در دمای محیط قرار داده تا نرم و قابل استفاده شود. سپس زعفران را در آب جوش دم کرده و با کره مخلوط می‌کنید تا عطر و طعم زعفران به خوبی در کره ادغام شود.

مرحله 2

پس از آن، آرد را الک کرده و با پودر قند و پودر کاسترد ترکیب می‌کنید تا بافت سبک و یکدستی به دست آید. این مخلوط را به آرامی به کره و زعفران اضافه کرده و به شکل خمیری نرم و لطیف در می‌آورید.

مرحله 3

خمیر را برای یک ساعت در یخچال قرار داده تا طعم و عطر مواد کاملاً با هم ترکیب شود. سپس خمیر را به شکل دلخواه فرم داده و روی آن‌ها را با پسته، گردو یا بادام تزئین می‌کنید.

مرحله 4

برای پخت، کوکی‌ها را در سینی فر چیده و در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه می‌پزید تا لبه‌های طلایی رنگ شوند. پس از خنک شدن، کوکی‌ها را با شکلات صبحانه، پودر پسته و پودر نارگیل تزئین کرده و به عنوان میان وعده‌ای شیک و خوشمزه همراه با چای یا قهوه سرو می‌کنید.