۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سس تارتار، سس رستورانی برای انواع سوخاری

نکات و دستور پخت سس تارتار، سس رستورانی برای انواع سوخاری

سس تارتار یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع سس‌های پرکاربرد در آشپزی است. این سس مزه‌ای طعم‌دار و لذیذ داشته و همراه با غذاهای خوش‌طعم و پرطرفدار مانند مرغ سوخاری، ساندویچ‌ها و انواع فست‌فودها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز تهیه سس تارتار بسیار آسان و سریع بوده و نتیجه آن سسی با طعمی بی‌نظیر است. در ادامه، با راهنمای مرحله‌به‌مرحله آموزش تهیه این سس خوشمزه در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سس مایونز۶ قاشق غذا خوری
خیار شور۲ قاشق غذا خوری معادل ۶۰ گرم
جعفری خرد شده۱ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط۴/۱ پیاز متوسط
لیمو ترش متوسطنصف ۱ عدد
نمک۴/۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری

سس تارتار، سس رستورانی برای انواع سوخاری

مرحله 1

ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی و ریز خرد کنید و در یک ظرف قرار دهید. سپس خیارشورها را نیز به همین شکل خرد کرده و به پیازها اضافه کنید. با هم ترکیب کنید. یک لیمو ترش تازه را تمیز بشویید و از وسط برش دهید. آب لیمو را گرفته و روی مخلوط پیاز و خیارشور بریزید. مقداری نمک و فلفل سیاه را نیز به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله 2

همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا عطر و طعم آن‌ها در هم آمیخته شود. سپس مقداری سس مایونز را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. میزان استفاده از سس مایونز بر اساس سلیقه شخصی است.

مرحله 3

در ادامه، مقداری پودر آویشن را نیز به مخلوط سس اضافه کرده و خوب هم بزنید تا عطر آویشن در مواد پخش شود. سس آماده را داخل یخچال قرار داده و به مدت یک ساعت بگذارید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله 4

پس از یک ساعت، جعفری را بشویید، خشک کرده و به صورت ریز و خرد ساطوری کنید. سس تارتار را از یخچال خارج کرده و جعفری‌های خشک شده را روی آن بریزید. همچنین می‌توانید مقداری نعنای خشک شده یا نعنای تازه را نیز به آن اضافه کنید. این سس تارتار را همراه با انواع غذاها مانند مرغ سوخاری، همبرگر، سوسیس و فست فودها سرو کنید.