۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی الماسی موکا مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی الماسی موکا مجلسی با طعم بسیار عالی

شیرینی الماسی موکا یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب کشور ترکیه است که برای پذیرایی و میزبانی مناسب می باشد. این شیرینی لذیذ و خوشمزه از جمله آیتم های پرطرفدار در میان خانواده های ترک و مهمان نوازان این کشور به شمار می رود. در ادامه با دنبال کردن آموزش تصویری و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی الماسی موکا در وبلاگ آموزشی مامان جون، می توانید این شیرینی خوشمزه و زیبا را در منزل خود تهیه نمایید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۲٫۵ پیمانه
کره نرم۲۰۰ گرم
پودر شکر۱ پیمانه
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر قهوه فوری۲ قاشق مرباخوری
نوتلا و شکربه مقدار کافی

شیرینی الماسی موکا مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی الماسی موکا، ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم می کنیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 2

سپس پودر شکر و کره نرم را در یک کاسه مخلوط می کنیم تا بافت مواد حجیم و پوک شود. در حین هم زدن، چند بار کاسه را دورگیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست مخلوط شوند.

مرحله 3

سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه، پودر قهوه فوری، پودر کاکائو و آرد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله 4

مواد خشک را دو تا سه مرحله الک کرده و طی دو مرحله به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم. در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود.

مرحله 5

سپس به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با نوک انگشت یک فرو رفتگی روی خمیر ایجاد می کنیم. تمام خمیر را به همین صورت آماده کرده و درون سینی فر می چینیم.

مرحله 6

سینی را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار داده، سپس از یخچال خارج کرده و طبقه وسط فر می گذاریم. برای پخت کوکی ها حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است.

مرحله 7

پس از پخت، صبر می کنیم تا شیرینی ها به خوبی خنک شوند، سپس مقداری نوتلا درون قیف می ریزیم و قسمت فرو رفته شیرینی ها را با نوتلا پر می کنیم. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف می چینیم و با چای سرو می کنیم.