۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت محلبی ساده به روش عربی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت محلبی ساده به روش عربی و با طعم بسیار عالی

محلبی ساده یکی از انواع دسرهای محبوب و متداول در کشورهای عربی است که با دستور العمل ها و طعم های گوناگونی تهیه می شود. این دسر لذیذ و خوشمزه با توجه به اصول و مراحل ویژه خود آماده می گردد. به منظور مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی ساده، خواهشمند است تا انتها با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری سرخالی
گلاب۳ قاشق غذاخوری
کره۴۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری

محلبی ساده به روش عربی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه یک دسر خوشمزه و ساده محلبی، ابتدا آرد قنادی را همراه با نشاسته ذرت در یک قابلمه مناسب الک می کنیم. سپس شکر را با شیر به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد در شیر حل شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مایه دسر به غلظت فرنی برسد. در ادامه، گلاب و کره را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود.

مرحله 3

پس از آن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و مایه محلبی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. به یکی از این قسمت ها، مقداری زعفران دم کرده غلیظ اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه محلبی زعفرانی شود.

مرحله 4

در نهایت، محلبی های ساده و زعفرانی را درون لیوان های سرومان ریخته و با خلال پسته، خلال بادام و گل محمدی تزیین می کنیم. سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. این دسر خوشمزه و سنتی آماده است تا لذت ببرید.