۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک کرامبل هلو به روش ساده و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک کرامبل هلو به روش ساده و با طعم بسیار عالی

کیک کرامبل هلو یکی از انواع محبوب و پرطرفدار کیک های بین المللی است که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه متنوع تهیه می گردد. این کیک خوشمزه و جذاب از محبوبیت قابل توجهی در میان عموم برخوردار است. برای آشنایی کامل با مراحل مفصل و دقیق آماده سازی این دسر خوشمزه، خواهشمند است به همراه وبلاگ آموزشی مامان جون به مطالعه دستور پخت کامل و گام به گام کیک کرامبل هلو بپردازید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
خامه ترش یا ماست یونانی⅔ پیمانه
بیکینگ‌ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
هلو۱ پیمانه
آرد⅓ پیمانه
شکر قهوه ای⅓ پیمانه
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
کره۱٫۵ قاشق غذاخوری

کیک کرامبل هلو به روش ساده و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک کرامبل هلو لذیذ، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملا داغ شود. سپس به سراغ آماده سازی مواد کرامبل می رویم. در یک کاسه مناسب، آرد را می ریزیم و پودر دارچین و شکر قهوه ای را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس کره ذوب شده را به مخلوط اضافه و هم می زنیم تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله 2

برای تهیه کیک، تخم مرغ را همراه با شکر و عصاره وانیل در یک کاسه دیگر مخلوط می کنیم و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود. سپس خامه ترش و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله 3

در ادامه، آرد را همراه با بیکینگ پودر و نمک الک کرده و به تدریج به مخلوط مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت یکدست شود. توجه داشته باشید که بافت مایه کیک کمی سفت است.

مرحله 4

پس از آن، پوست هلوها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم و به مایه کیک اضافه می کنیم. سپس مایه را به آرامی هم می زنیم تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

مرحله 5

حال قالب کیک را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را در آن می ریزیم و به خوبی پخش می کنیم. سپس مواد کرامبل را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله 6

کیک را به مدت ۳۰ دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان، با استفاده از خلالی دندان یا سیخ چوبی، مرکز کیک را آزمایش می کنیم تا مطمئن شویم کیک به طور کامل پخته شده است.

مرحله 7

در نهایت، کیک را از قالب خارج کرده و پس از خنک شدن، در ظرف دلخواه قرار داده و به اندازه های مورد نظر برش می زنیم. سپس آن را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.