۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوای لبو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوای لبو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

حلوای لبو یکی از انواع شیرین و جذاب حلواهای سنتی ایرانی به شمار می‌رود. این نوع حلوا با استفاده از مواد اولیه متنوع و متمایز از سایر انواع آن تهیه می‌گردد. طرز تهیه حلوای لبو دارای مراحل مشخص و منظمی است که در ادامه به طور کامل و مرحله به مرحله در وبلاگ مامان جون شرح داده خواهد شد. مخاطبان گرامی می‌توانند با مطالعه دقیق این آموزش، نحوه تهیه این حلوای خوشمزه و زیبا را فرا بگیرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد گندم۱ لیوان
شکر۱ لیوان
لبو۴ تا ۵ عدد
آب لبو۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
گلاب¼ لیوان

حلوای لبو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای لبوی خوشمزه، ابتدا لبو را شسته و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. آب اضافه می کنیم تا لبوها را بپوشاند و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله 2

لبوها را به مدت 6 ساعت در آب جوش می گذاریم تا کاملاً پخته شوند. پس از آن، لبوها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. سپس پوست لبوها را به طور کامل جدا می کنیم.

مرحله 3

لبوهای پوست کنده را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در بلندر یا غذاساز می ریزیم. آنها را مخلوط می کنیم تا به صورت پوره درآیند. آب لبوی موجود در قابلمه را نیز صاف کرده و در یک کاسه جمع می کنیم.

مرحله 4

پوره لبو را همراه با شکر و گلاب در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شوند. سپس در یک تابه روی حرارت ملایم، آرد گندم را اضافه می کنیم.

مرحله 5

آرد را به مدت 15 تا 20 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. زمانی که آرد کمی رنگ تغییر کرد، آن را از روی حرارت برداشته و از الک عبور می دهیم.

مرحله 6

آرد الک شده را دوباره در تابه ریخته و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. به مدت 5 دقیقه تفت می دهیم. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و شهد لبو را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 7

حلوا را مخلوط کرده و دوباره روی حرارت قرار می دهیم. به طور مداوم هم می زنیم تا حلوا جمع شود. زمانی که حلوا جمع شد، آن را به صورت گهواره در وسط تابه تکان می دهیم تا منسجم شود.

مرحله 8

در نهایت، حلوای لبو را در ظرف مورد نظر قرار داده و با استفاده از قیف ماسوره ای، به صورت دلخواه روی آن پایپ می کنیم. سپس حلوا را با پودر پسته و پودر نارگیل تزئین می کنیم.