۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک انبه مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت چیز کیک انبه مجلسی با طعم بسیار عالی

چیز کیک انبه یکی از انواع دسرهای محبوب و پرطرفدار در سطح بین‌المللی است که با استفاده از رسپی‌های متنوعی تهیه می‌گردد. این دسر خوشمزه و خوشطعم دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های مشتریان تبدیل کرده است. آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه چیز کیک انبه در ادامه مطلب توسط وبلاگ آموزشی مامان جون ارائه خواهد شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر بیسکویت۱۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
پنیر خامه ای بدون نمک۳۰۰ گرم
پودر قند۹۰ گرم
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
خامه قنادی فرم گرفته۲۰۰ گرم
انبه۱ عدد
نوتلا یا شکلات صبحانه۲ قاشق سوپخوری

چیز کیک انبه مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه چیز کیک انبه خوشمزه، ابتدا باید تمام مواد یخچالی را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرد تا دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. سپس کره را روی حرارت بخار کتری ذوب کرد.

مرحله 2

در این مرحله، کره، پودر بیسکویت و خامه صبحانه را مخلوط کرده و درون قالب کمربندی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، ریخت. سپس مواد کراست را درون قالب ریخته و با قاشق کاملا صاف و یکدست کرد.

مرحله 3

قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار داد. در این زمان، پنیر خامه ای را درون کاسه ریخته و پودر قند را درون کاسه الک کرد. سپس مواد را به خوبی هم زد تا یکدست شوند.

مرحله 4

در ادامه، پودر ژلاتین را با مقدار کمی آب روی حرارت بخار کتری ذوب کرده و به کاسه مواد پنیری اضافه کرد. سپس خامه قنادی فرم گرفته شده را به مخلوط اضافه کرد.

مرحله 5

مایه پنیری را با لیسک به خوبی مخلوط کرد تا مواد ترکیب شوند. سپس مایه را به دو قسمت تقسیم کرده و به یکی از قسمت ها شکلات صبحانه اضافه کرد.

مرحله 6

قالب را از یخچال خارج کرده و مایه شکلاتی را درون قالب ریخت و کاملا صاف و یکدست کرد. سپس قالب را دوباره درون یخچال قرار داد و اجازه داد چیز کیک به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله 7

پس از ۲ ساعت، پوست انبه را جدا کرده و گوشت آن را پوره کرد. سپس پوره انبه را به کاسه حاوی مایه پنیری باقی مانده اضافه کرد و به خوبی مخلوط کرد. مایه را درون قالب سیلیکونی ریخته و درون فریزر قرار داد.

مرحله 8

پس از ۲ ساعت، قالب ها را از یخچال و فریزر خارج کرده و چیز کیک را از قالب جدا کرد. سپس مخلوط پوره انبه را از قالب جدا کرده و روی چیز کیک قرار داد. نوش جان!