۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی برشته فست فودی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سیب زمینی برشته فست فودی با طعم بسیار عالی

سیب زمینی برشته یکی از پیش غذاهای ساده اما بسیار محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است. این غذای خوشمزه را می توان با طیف گسترده ای از طعم ها و چاشنی های متنوع تهیه و طبخ کرد. در این راستا، با مطالعه دقیق و دنبال کردن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی برشته در وبلاگ آموزشی مامان جون، خوانندگان و علاقه مندان می توانند مهارت های لازم برای تهیه این غذای پرطرفدار را کسب نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۱۲ عدد کوچک
کره۲۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سیب زمینی برشته فست فودی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی برشته و خوشمزه، ابتدا سیب زمینی‌ها را می‌شوییم و در یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. سپس ۲ لیوان آب به آن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم.

مرحله 2

پس از ۳۰ دقیقه، سیب زمینی‌ها را از قابلمه خارج کرده و پوست‌شان را جدا می‌کنیم. این مرحله اختیاری است و می‌توانیم آنها را با پوست نیز درست کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، با پشت لیوان یا هر شیء دیگری روی سیب زمینی‌ها فشار می‌دهیم تا کمی له شوند. توجه داشته باشید که فشار باید فقط در حدی باشد که سیب زمینی‌ها ترک بخورند.

مرحله 4

سپس فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می‌دهیم به خوبی گرم شود. در این حین، کاغذ روغنی را در سینی فر قرار داده و سیب زمینی‌ها را درون آن می‌چینیم.

مرحله 5

در همین حال، کره را در یک کاسه فلزی ذوب کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می‌کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله 6

حالا با فرچه، ترکیب کره و ادویه را روی سیب زمینی‌ها می‌مالیم. سپس سینی را درون فر قرار داده و اجازه می‌دهیم سیب زمینی‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برشته شوند.

مرحله 7

در صورتی که فر نداشته باشیم، می‌توانیم یک تابه روی حرارت قرار داده و مقداری کره و روغن مایع به آن اضافه کنیم. سپس دو طرف سیب زمینی‌ها را به خوبی سرخ کنیم تا برشته و خشک شوند.