۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت نخود به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کتلت نخود به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کتلت نخود یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در میان مردم ایران است که با ترکیب مواد غذایی متنوع و طعم های مختلف تهیه می گردد. این غذای پرطرفدار نه تنها به لحاظ مزه و طعم بسیار خوشمزه و اشتها آور است، بلکه از لحاظ ارزش غذایی نیز حاوی مواد مغذی فراوانی می باشد. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای محلی را مشاهده کنید و با دانش و مهارت لازم، کتلت نخود لذیذی را در منزل آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
نخود½ لیوان
لپه½ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
سبزی معطر خشک دلخواهبه مقدار کافی
آرد سوخاریبه مقدار کافی
پودر سیر و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

کتلت نخود به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکو نخود خوشمزه و سالم، ابتدا نخود و لپه را شسته و در آب خیس می کنیم. پس از یک شب خیس خوردن، آنها را دو بار چرخ می کنیم. سپس پیاز را رنده کرده و آب اضافی آن را گرفته و به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، گوشت چرخ کرده، پودر سیر، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آرد سوخاری را به مخلوط اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را جداگانه هم زده و به مخلوط اضافه می کنیم. همچنین سبزی معطر خشک را نیز به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

مخلوط را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. در صورت نیاز، مقداری آرد بیشتر اضافه می کنیم تا مخلوط غلیظ تر شود. سپس مقداری روغن در تابه گرم می کنیم و مخلوط را به صورت کوکو در تابه می ریزیم.

مرحله 4

کوکوها را تا زمانی که دو طرف آنها کاملا سرخ شوند، می پزیم. سپس آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال جذب کننده روغن قرار می دهیم. در نهایت، کوکوهای خوشمزه و سرخ شده را همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.