۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت ساندویچ مغز، به سبک ساندویچی‌های قدیمی!

نکات و دستور پخت ساندویچ مغز، به سبک ساندویچی‌های قدیمی!

ساندویچ مغز یکی از انواع ساندویچ‌های خوش‌طعم و مقوی است که تهیه آن بسیار آسان و سریع می‌باشد. این نوع ساندویچ محبوبیت زیادی در میان افراد دارد و به عنوان یک گزینه مناسب برای زمان‌هایی که فرصت کافی برای تهیه غذاهای پیچیده و وقت‌گیر را ندارید، مطرح است. در ادامه این مقاله، با راهنمای گام به گام و جزئیات کامل برای آشنایی با طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه همراه خواهید بود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مغز گوساله۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
پولبیبربه مقدار دلخواه
آب لیمو ترش تازهبه مقدار لازم
خیار شور خرد شده برای دورچین۶ تا ۷ عدد
گوجه برش داده شده برای دورچین۱ تا ۲ عدد
چند حلقه لیمو ترش تازه برای دورچین۳ تا ۴ برش
کاهو برای دورچینبه مقدار لازم

ساندویچ مغز، به سبک ساندویچی‌های قدیمی!

مرحله 1

ابتدا مغز گوساله را که تمیز شسته‌اید داخل یک قابلمه قرار دهید. سپس یک پیاز را پوست بگیرید و به 4 قسمت تقسیم کنید و داخل قابلمه بریزید. چند حبه سیر را هم پوست بگیرید، از وسط نصف کنید و روی مغز داخل قابلمه بریزید و روی همه قسمت‌های آن پخش کنید.

مرحله 2

بعد مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه روی مواد داخل قابلمه بریزید. سپس مقداری آب به مواد قابلمه اضافه کنید به طوری که آب تا نصف مغزها را بگیرد. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا مغزها به مدت یک ساعت خوب بپزند و آماده شوند.

مرحله 3

در حین پخت روی آب مقداری کف جمع می‌شود که آن‌ها را با قاشق بگیرید، چون تاثیر زیادی در طعم آن دارد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند. بعد از یک ساعت قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود.

مرحله 4

سپس با یک چاقوی تیز، مغزها را در اندازه‌های دلخواه و مناسب برش دهید. بعد مقداری کره را داخل یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. بعد از این که کره کاملاً ذوب و داغ شد برش‌های مغز را داخل تابه قرار دهید و با کره سرخ کنید.

مرحله 5

وقتی یک طرف مغزها خوب سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ شود، رنگ آن‌ها تغییر کند و بافت آن‌ها منسجم شود. بعد یک لیمو ترش تازه را از وسط نصف کنید، آب آن را بگیرید و روی مغزها بریزید تا کاملاً به خورد مغزها برود.

مرحله 6

سپس مقداری پودر پولبیبر روی مغزها بریزید و با مغزها کمی تفت دهید تا عطر و طعم آن با مغزها ترکیب شود و به خورد آن‌ها برود. بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه مغزهای داخل آن کم شود.

مرحله 7

بعد از آن برش‌های مغزها را داخل یک ظرف مناسب بریزید. سپس مقداری کاهو را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در یک ظرف کنار برش‌های مغزها قرار دهید. برگ‌های کاهو را به شکل کامل هم می‌توانید در ظرف قرار دهید.

مرحله 8

مقداری خیارشور را به شکل نواری و باریک برش بزنید، کنار مغزها بچینید. همچنین تعدادی گوجه را که از قبل تمیز شسته‌اید به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در ظرف سرو مغزها قرار دهید. بعد از آن یک لیمو ترش تازه را هم از وسط نصف کنید و در ظرف قرار دهید.

مرحله 9

بعد همه مواد دورچین را به شکل دلخواه و مناسب بچینید و تزئین کنید. سپس نان باگت را از وسط نصف کنید، چند برش مغز و مواد دورچین را در ساندویچ قرار دهید. بعد ساندویچ مغز را به عنوان یک غذای خوش طعم و مقوی همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.