۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سمبوسه گوشت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سمبوسه گوشت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

سمبوسه گوشت به عنوان یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع غذاهای فست فودی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه با استفاده از دستورالعمل های متنوعی تهیه می گردد. در این مقاله، وبلاگ آموزشی مامان جون با ارائه راهنمای گام به گام و کامل طرز تهیه سمبوسه گوشت، به مخاطبان کمک می کند تا بتوانند این غذای پرطرفدار را در خانه به شکلی اصولی و طبق استانداردهای آشپزی درست کنند. با دنبال کردن این آموزش جامع، شما می توانید سمبوسه گوشت خوشمزه و مطابق با سلیقه خود را در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای½ پیمانه
جعفری½ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
نان لواشبه تعداد کافی
نمک و زردچوبهبه مقدرا کافی
فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

سمبوسه گوشت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سمبوسه گوشت خوشمزه و سرشار از طعم، ابتدا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستشو، آن ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله 2

پس از گرم شدن روغن، سیب زمینی های نگینی را همراه با نمک درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و پس از خارج کردن سیب زمینی ها، آن را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پیاز را تفت داده تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس زردچوبه را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا زردچوبه سرخ شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله 4

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، فلفل سیاه و پودر سیر را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله 5

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و جعفری را می شوییم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. فلفل دلمه ای و جعفری را به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر جعفری آزاد شود.

مرحله 6

سپس سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد سمبوسه کاملا ترکیب و یکدست شوند. برای پیچاندن سمبوسه ها، نان ها را به صورت مستطیلی دراز با عرض ۱۰ سانتی متر برش می زنیم.

مرحله 7

یک قاشق غذاخوری از مواد سمبوسه را میان نان ریخته و نان را به صورت مثلثی می پیچانیم، سپس اضافی نان را فیکس می کنیم تا مواد از نان خارج نشود. این فرآیند را تا تمام شدن مواد ادامه می دهیم.

مرحله 8

در ادامه یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. سپس سمبوسه ها را درون تابه قرار داده و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله 9

زمانی که سمبوسه ها کاملا سرخ شدند، آن ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود. در نهایت سمبوسه ها را درون ظرف مورد نظر چیده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.