۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی پرتقالی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی پرتقالی مجلسی با طعم بسیار عالی

شیرینی پرتقالی یکی از انواع شیرینی های لذیذ و معطر است که با استفاده از دستورالعمل های متنوعی قابل تهیه است. این شیرینی خوش طعم و خوشبو در میان علاقه مندان به شیرینی های سنتی و خانگی از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی کامل با مراحل مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پرتقالی، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
رنده پوست پرتقال۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
کافی میت۲۰ گرم
آرد سفید۲۸۰ گرم
آب پرتقال۴ قاشق غذاخوری

شیرینی پرتقالی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی پرتقالی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای آن با محیط هماهنگ شود. سپس کره، وانیل و رنده پوست پرتقال را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

پودر قند را الک کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره خامه ای و روشن شود. کاسه را چندین بار دور گیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود.

مرحله 3

تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد و کافی میت را الک کرده و به تدریج به کاسه افزوده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 4

خمیر را با نوک انگشت به خوبی ورز داده و آب پرتقال را به تدریج اضافه می کنیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله 5

خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 6

خمیر را بین دو کیسه فریزر به قطر ۴ میلی متر باز کرده و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. پس از هر بار قالب زدن، کاتر را به آرد آغشته کرده و مجددا خمیر را قالب می زنیم. سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 7

خمیرهای کاتر زده شده را درون سینی فر می چینیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کاملا پخته و اطراف آنها کمی طلایی شود.

مرحله 8

پس از پخت، بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس به دلخواه اطراف آن را به شکلات بنماری شده آغشته کرده و با پودر پسته یا پودر گردو تزیین می کنیم و به همراه چای سرو می کنیم.