۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکی نیویورکی مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکی نیویورکی مخصوص با طعم بسیار عالی

کوکی نیویورکی به عنوان یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار در سطح جهانی شناخته شده است. این شیرینی بین المللی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به یکی از محبوب ترین دسرهای شهر نیویورک تبدیل کرده است. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کوکی خوشمزه را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۱۱۵ گرم
شکر قهوه ای۱۶۰ گرم
شکر سفید۴۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد بزرگ
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری
آرد۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی نسوز۲۵۰ گرم
شکلات تخته ای۲۵۰ گرم

کوکی نیویورکی مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکی نیویورکی خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملا داغ شود. سپس، کره در دمای محیط را با شکر قهوه ای و شکر سفید در یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله 2

محتویات کاسه را با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس، تخم مرغ ها و عصاره وانیل را به مخلوط اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند.

مرحله 3

در ادامه، جوش شیرین و نمک را به مخلوط اضافه می کنیم. سپس، آرد و بیکینگ پودر را طی دو مرحله به مخلوط اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. خمیر را با دست کمی ورز می دهیم.

مرحله 4

زمانی که خمیری لطیف و نسبتا چسبناک حاصل شد، شکلات های خرد شده و شکلات چیپسی نسوز را به آن اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله 5

سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و از خمیر کوکی گلوله‌ هایی به اندازه ۵۰ گرم جدا کرده و با حفظ فاصله درون سینی فر می چینیم. سینی را طبقه میانی فر قرار داده تا کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله 6

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت، کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.