۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت لپه به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کتلت لپه به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

کتلت لپه یکی از انواع غذاهای سنتی و پرطرفدار در آشپزی ایرانی است. این غذای خوشمزه و مغذی با دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌شود و از مواد اولیه ساده و در دسترس تشکیل شده است. به طور کلی، کتلت لپه یک غذای مقوی و متعادل محسوب می‌شود که می‌تواند بخش مهمی از یک وعده‌ی غذایی سالم را تشکیل دهد. در ادامه، با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه را مطالعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لپه۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیب زمینی۱ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
جعفری۲ قاشق غذاخوری
آرد ذرت یا نخودچی۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر سیر، ادویه کاری و نمکبه مقدار کافی

کتلت لپه به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کتلت لپه خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا لپه را شسته و در آب خیس می کنیم. پس از 4 ساعت، لپه را آبکشی می کنیم. سپس لپه را در آب جوش پخته و نرم می کنیم. در حین پخت، کف لپه را جدا می کنیم. همزمان، سیب زمینی را آب پز می پزیم.

مرحله 2

زمانی که لپه پخته شد، آن را خنک کرده و با سیب زمینی پخته شده، گوشت چرخ کرده و سایر مواد مانند پیاز، تخم مرغ، جعفری، آرد نخودچی، ادویه جات و نمک مخلوط می کنیم. مخلوط را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم ها ترکیب شوند.

مرحله 3

سپس در تابه روغن داغ، کتلت های دلخواه را شکل داده و سرخ می کنیم. کتلت های سرخ شده را روی دستمال جذب کننده روغن قرار داده و همراه با خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. این کتلت لپه خوشمزه و سئو-دوستانه آماده است.