۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت دوپیازه میگو به روش جنوبی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دوپیازه میگو به روش جنوبی و با طعم بسیار عالی

دوپیازه میگو یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای سنتی و سرشناس مناطق جنوبی کشور عزیزمان است. این غذای خوشمزه و دلپذیر با ترکیب مهارت‌آمیز انواع مواد اولیه با طعم‌های گوناگون پخته می‌شود. برای آشنایی کامل و آموزشی با مراحل تهیه دقیق این غذای محبوب، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید تا با راهنمایی‌های تخصصی و گام‌به‌گام آن آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
پولبیبر و پودر گل محمدیبه مقدار کافی
پودر هل و روغن مایعبه مقدار کافی

دوپیازه میگو به روش جنوبی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دوپیازه میگوی مجلسی، ابتدا پوست میگو را جدا کرده و پشت کمر آن را یک برش نازک ایجاد می کنیم. سپس رگ سیاه رنگ که باعث بوی زهم میگو می شود را از آن جدا می کنیم.

مرحله 2

پوست پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. مقداری روغن مایع درون تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم. پیاز را تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود، سپس سیر را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله 3

میگو را به تابه اضافه کرده و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم. توجه داشته باشید زمان پخت میگو بیش از حد معین نباشد، در غیر این صورت بافت میگو سفت می شود. رب گوجه فرنگی را به میگو اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله 4

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین، پولبیبر، پودر گل محمدی و پودر هل را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود و کمی سرخ شوند.

مرحله 5

پس از اینکه بوی خامی ادویه ها از بین رفت، درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم غذا جا بیفتد. در همین حین پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت خلال نازک خرد می کنیم.

مرحله 6

در یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم، مقداری روغن مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. سپس سیب زمینی را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، دوپیازه میگو را در میان یک ظرف مناسب ریخته و سیب زمینی های سرخ شده را در اطراف آن می ریزیم. این غذا را همراه با نان تازه، زیتون و سبزی خوردن سرو می کنیم.