۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت پنکیک شکلاتی برای صبحانه و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پنکیک شکلاتی برای صبحانه و با طعم بسیار عالی

پنکیک شکلاتی یکی از انواع صبحانه های بسیار محبوب و گسترده در سراسر جهان است که عموماً همراه با شکلات صبحانه یا نوتلا سرو می‌گردد. این نوع پنکیک به دلیل ترکیب طعم خوش شکلات و بافت نرم و ملایم، مورد استقبال قشر گسترده‌ای از افراد قرار گرفته است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله این صبحانه لذیذ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۴۰ گرم
شیر‌۱ پیمانه

پنکیک شکلاتی برای صبحانه و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پنکیک شکلاتی ساده، ابتدا مواد یخچالی را از قبل از 30 دقیقه قبل از شروع کار خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله 2

سپس تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت 7 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله 3

در ادامه، کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری ذوب کرده و به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. سپس به مدت 1 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود.

مرحله 4

سپس شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شود. در ادامه، آرد را همراه با بکینگ پودر و پودر کاکائو در یک کاسه مخلوط کرده و 3 بار الک می کنیم.

مرحله 5

سپس مخلوط آرد را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با همزن برقی با دور کند به مدت 20 ثانیه هم می زنیم تا آرد گلوله نشود.

مرحله 6

توجه داشته باشید که بیش از حد مایه پنکیک را هم نزنید، زیرا بکینگ پودر غیرفعال می شود و پنکیک پف نمی کند. سپس مایه پنکیک را با سلفون پوشانده و در دمای محیط به مدت 30 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله 7

در ادامه، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. سپس یک ملاقه از مایه پنکیک شکلاتی را در تابه ریخته و اجازه می دهیم حباب های ریزی روی آن ایجاد شود. پس از آن پنکیک را برگردانده و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا پخته شود.

مرحله 8

این فرایند را تا تمام شدن مایه پنکیک ادامه می دهیم. در نهایت پنکیک ها را روی هم در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با سس شکلات و میوه های اسلایس شده سرو می کنیم.