۲ ماه پیش

طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کمپوت گیلاس یکی از انواع کمپوت های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی است که اغلب به عنوان تزیین و تکمیل کننده برخی از دسرها و کیک ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کمپوت با ترکیب میوه گیلاس با شربت قند یا شکر، طعم و مزه ای دلچسب و جذاب به محصول نهایی می‌بخشد. در ادامه، وبلاگ آموزشی مامان جون به طور کامل و مرحله به مرحله روش تهیه کمپوت گیلاس را آموزش خواهد داد تا مخاطبان بتوانند این کمپوت خوشمزه را در منزل خود نیز تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گیلاس۱ کیلوگرم
شکر۱ لیوان
آب۳ لیوان

طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی، ابتدا ساقه گیلاس ها را جدا کرده و آنها را شسته و آبکشی می کنیم. سپس گیلاس ها را روی یک دستمال حوله ای قرار داده تا رطوبت اضافی آنها گرفته شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، شکر و آب را در یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود.

مرحله 3

سپس گیلاس ها را در یک ظرف مقاوم در برابر حرارت ریخته و شربت خنک شده را روی آنها می ریزیم. ظرف را در یک قابلمه نیمه پر از آب جوش قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم تا کمپوت گیلاس آماده شود.

مرحله 4

در نهایت، ظرف را به صورت برعکس روی سطح کار قرار داده و اجازه می دهیم به مدت 1 تا 2 ساعت خنک شود. پس از این زمان، ظرف را برگردانده و درب آن را باز کرده و کمپوت گیلاس را سرو می کنیم. این روش برای تهیه کمپوت انواع میوه ها نیز قابل استفاده است.