۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شربت آلوورا به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شربت آلوورا به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

شربت آلوورا یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و رایج در سطح بین المللی محسوب می شود که دارای طیف گسترده ای از خواص و فواید درمانی و بهداشتی است. این نوشیدنی خوش طعم و مغذی از ترکیبات طبیعی و سالم تهیه می شود و به همین دلیل طرفداران بسیاری در میان مصرف کنندگان پیدا کرده است. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه این نوشیدنی خوشمزه و مفید را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
برگ بزرگ آلوورا۱ عدد
عسل۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ عدد

شربت آلوورا به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شربت آلوورا خوشمزه، ابتدا برگ آلوورا را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و پوست آن را به طور کامل جدا می کنیم. سپس ژله آلوورا را به آرامی با چاقو جدا می کنیم و روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله 2

ژله آلوورا را به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس مقداری آب روی ژله ها اضافه می کنیم و با دست خوب ماساژ می دهیم تا ژله ها کاملا شسته شوند.

مرحله 3

ژله ها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. سپس ژله های آلوورا را مجددا درون کاسه می ریزیم و مقداری آب سرد روی آن ها اضافه می کنیم. اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون آب سرد بمانند.

مرحله 4

چند مرتبه آب ژله ها را عوض می کنیم تا تلخی ژله ها کاملا گرفته شود. زمانی که تلخی ژله آلوورا گرفته شد، نیمی از ژله ها را به همراه عسل و آب لیمو ترش تازه درون غذاساز یا بلندر می ریزیم و میکس یا مخلوط می کنیم.

مرحله 5

برای درست کردن پالپ آلوورا، مابقی ژله ها را روی تخته گوشت قرار می دهیم و با کمک چاقو به تکه های کوچک تقسیم می کنیم. سپس شربت آلوورا را درون لیوان سرو می ریزیم و روی آن آب اضافه می کنیم.

مرحله 6

در نهایت پالپ های ژله آلوورا را به همراه تکه های یخ درون لیوان سرو می ریزیم، سپس مخلوط کرده و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانیم کمی زعفران به شربت اضافه کنیم تا رنگ بهتری داشته باشد.