۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مربای انجیر به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مربای انجیر به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مربای انجیر یکی از انواع مرباهای سنتی و پرطرفدار در فرهنگ غذایی ایرانی است که از قرن‌ها پیش در میان خانوارها رواج داشته است. این مربا به دلیل طعم دلپذیر و ترکیب منحصر به فرد میوه انجیر با شکر و ادویه‌های خاص، به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب برای میل کردن به همراه نان و کره در وعده‌های صبحانه و پذیرایی محسوب می‌شود. در ادامه، آموزش گام به گام و تفصیلی روش تهیه این مربای خوشمزه در وبلاگ آموزشی مامان جون ارائه خواهد شد تا خوانندگان بتوانند با دنبال کردن این دستورالعمل، مربای انجیر لذیذی در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
انجیر۱ کیلوگرم
شکر۷۰۰ گرم
آب۱٫۵ لیوان
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
دانه هل۲ دانه
چوب دارچین۱ تکه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

مربای انجیر به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مربای انجیر خوشمزه، ابتدا انجیرها را شسته و روی یک دستمال قرار می دهیم تا رطوبت اضافی آنها کشیده شود. سپس، آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله 2

پس از آن، گلاب را به همراه دانه هل، چوب دارچین و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و پس از ۱۰ دقیقه، روی انجیرها چند سوراخ ایجاد کرده و به قابلمه می افزاییم. نصف کردن انجیرها باعث می شود دانه های آن خارج شوند.

مرحله 3

سپس، اجازه می دهیم انجیرها درون قابلمه بجوشند و آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه می کنیم. کف روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا مربای براق و شفافی داشته باشیم.

مرحله 4

زمانی که روی مربا حباب های بزرگ ایجاد شد، پخت مربا کافی است و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. سپس، اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا کاملا خنک شود.

مرحله 5

در نهایت، مربا را درون ظرف مورد نظر ریخته و درب آن را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری کنیم. سپس، مربا را درون یخچال گذاشته و پس از خنک شدن سرو می کنیم. نوش جان