۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت بادمجان ساده به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کتلت بادمجان ساده به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کتلت بادمجان یکی از انواع غذاهای لذیذ و سنتی در فرهنگ آشپزی ایرانی است که با استفاده از مجموعه متنوعی از مواد اولیه تهیه می‌گردد. در ادامه، شما می‌توانید به آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه در وبلاگ مامان جون مراجعه نمایید تا با جزئیات فرآیند آماده‌سازی و نکات مهم آن آشنا شوید. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا کتلت بادمجان را به طور دقیق و با نتیجه مطلوب در منزل خود تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان۵ عدد قلمی
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کتلت بادمجان ساده به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کتلت بادمجان خوشمزه، ابتدا بادمجان ها را با پوست روی اجاق گاز یا منقل ذغال کباب می کنیم. سپس پوست بادمجان ها را جدا کرده و بادمجان های کباب شده را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله 2

در این مرحله، بادمجان ها را با چاقو یا گوشتکوب به طور کامل له می کنیم. سپس سیر، سیب زمینی و پیاز را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم. آب اضافی مواد را گرفته و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 3

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. اگر مایه کتلت شل بود، آرد سوخاری را اضافه می کنیم.

مرحله 4

مایه کتلت را به خوبی مخلوط کرده تا کاملا منسجم و یکدست شود، سپس روی درب کاسه را به طور کامل با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

مرحله 5

پس از گذشت این زمان، مایه کتلت را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم.

مرحله 6

حالا مایه کتلت را به صورت گرد شکل داده و با کف دست تخت می کنیم، سپس در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله 7

به همین صورت تمام کتلت ها را سرخ کرده، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در نهایت کتلت ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.