۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک سینابون به روش کافه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک سینابون به روش کافه ای و با طعم بسیار عالی

کیک سینابون به عنوان یکی از محبوب ترین و متنوع ترین انواع کیک های لذیذ و بین المللی شناخته می شود. این کیک با استفاده از دستورالعمل های متنوعی پخته و تهیه می گردد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده خواهید کرد. این آموزش جامع، شما را در فرایند پخت و تزئین کیک سینابون گام به گام همراهی خواهد کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱٫۵ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست¾ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه سرخالی
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری سرپر

کیک سینابون به روش کافه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک سینابون خوشمزه، ابتدا باید تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. این کار حدود 30 دقیقه زمان می برد. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 2

در ادامه، شکر و وانیل را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کش دار شود. در این حین، کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست مخلوط شوند.

مرحله 3

سپس ماست را به کاسه اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه هم می زنیم. سپس روغن مایع را به کاسه افزوده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه، آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و 3 مرتبه الک می کنیم.

مرحله 4

حالا مواد خشک را طی 2 مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست و یکنواخت شود. سپس قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم.

مرحله 5

در این مرحله، فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس برای تهیه مواد میانی، پودر نارگیل را به همراه پودر دارچین و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 6

سپس 2 قاشق از مایه کیک درون کاغذ کپسولی ریخته، مقداری از مواد میانی روی مایه کیک می ریزیم و روی مواد میانی را با 2 قاشق مایه کیک می پوشانیم. توجه داشته باشید که دو سوم حجم کپسول ها از مایه کیک پر شود.

مرحله 7

در ادامه، قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک ها به مدت 30 تا 35 دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شده و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و کیک ها را از قالب جدا کرده و روی توری می گذاریم تا کاملا خنک شوند.

مرحله 8

در نهایت، کیک های سینابون را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان!