۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کاپ کیک موکا، یک شیرینی جذاب و ایده‌آل

نکات و دستور پخت کاپ کیک موکا، یک شیرینی جذاب و ایده‌آل

کاپ کیک موکا یکی از انواع کاپ کیک‌های خوشمزه و پسندیده است که بافتی سبک، نرم و لطیف دارد. این شیرینی لذیذ به روش‌های گوناگون و با استفاده از مواد متنوعی تهیه و آماده می‌گردد. کاپ کیک موکا به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی مطرح است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا، با مطالعه مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک موکا در ادامه این مطلب، می‌توانید به اطلاعات کاملی در خصوص چگونگی تهیه این شیرینی خوشمزه دست یابید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲۰۰ گرم
پودر شکر۱۷۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آب جوشنصف پیمانه
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
وانیل۴/۱ قاشق چای خوری
نسکافه۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری

کاپ کیک موکا، یک شیرینی جذاب و ایده‌آل

مرحله 1

ابتدا زرده‌ها و سفیده‌های تخم مرغ را از هم جدا کرده و داخل دو ظرف جداگانه بریزید. سپس زرده‌های تخم مرغ را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست شود. بعد دو سوم از مقدار شکر را به آن‌ها اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مرحله 2

زرده‌های تخم مرغ و شکر را با هم حسابی مخلوط کنید تا بافت آن‌ها یک دست و کرم رنگ و کش‌دار شود. سپس مقداری وانیل را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زخم تخم مرغ‌ها را در مخلوط از بین ببرد.

مرحله 3

در یک ظرف دیگر، پودر کاکائو و نسکافه را با آب جوش مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملاً در آب حل شوند. سپس این مخلوط را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا با هم یکدست شوند.

مرحله 4

باقیمانده شکر را به سفیده‌های تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا سفیده‌ها خوب فرم بگیرند و سفت و منسجم شوند. سپس آرد را الک کرده و با بکینگ پودر ترکیب کنید.

مرحله 5

آرد و بکینگ پودر را به صورت متناوب با سفیده‌های تخم مرغ به مخلوط زرده‌های تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به آرامی هم بزنید تا پف سفیده‌ها از بین نرود.

مرحله 6

قالب‌های مافین را با روغن چرب کرده و کپسول‌های کاغذی را در آن‌ها قرار دهید. سپس مایه کیک را تا نصف حجم قالب‌ها پر کنید.

مرحله 7

قالب‌ها را در فر که از قبل گرم شده است قرار داده و به مدت 20 دقیقه در دمای 160 درجه سانتیگراد بپزید تا سطح کیک‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله 8

پس از خنک شدن کاپ کیک‌ها، آن‌ها را از قالب‌ها بیرون آورده و به دلخواه با عسل، شربت بار، شکلات ذوب شده و تزئینات مختلف مانند پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو و فندق، خلال بادام و شکلات چیپسی تزئین کنید.