۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی پادرازی به روش قزوینی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی پادرازی به روش قزوینی و با طعم بسیار عالی

شیرینی پادرازی یکی از انواع شیرینی‌های منحصربه‌فرد و لذیذ قزوینی است که به‌طور معمول برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیرینی خاص، با ترکیب مواد اولیه باکیفیت و فرآیند پخت دقیق، طعمی بی‌نظیر و ظاهری فریبنده به خود می‌گیرد. برای آشنایی با نحوه آماده‌سازی کامل و مرحله‌به‌مرحله شیرینی پادرازی، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
روغن صاف قنادی۲۲۰ گرم
آرد سفید۱۳۰ گرم
آرد نخودچی۱۳۰ گرم
آرد برنج۱۱۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
عسل۵۰ گرم
پودر هل۲ قاشق چایخوری
ماست۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد

شیرینی پادرازی به روش قزوینی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی پادرازی خوشمزه، ابتدا پودر قند را درون الک ریخته و سپس آن را در یک کاسه مناسب الک می کنیم. سپس روغن صاف قنادی را به پودر قند اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کاملاً روشن شود.

مرحله 2

در ادامه، زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و عسل به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و مجدداً به مدت 1 دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. سپس آرد سفید، آرد برنج و آرد نخودچی را در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 3

در این مرحله، مخلوط آرد را درون الک ریخته و 3 مرتبه الک می کنیم. سپس در 3 مرحله به مخلوط پودر قند و روغن قنادی اضافه می کنیم و با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری لطیف و منسجم درون کاسه جمع شود.

مرحله 4

حال خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و به مدت 1 روز در دمای محیط استراحت می دهیم. پس از این زمان، خمیر را روی سطح کار قرار داده و با کیسه فریزر می پوشانیم. سپس با وردنه شیار دار، خمیر را به قطر نیم یا 1 سانتی متر باز می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را با قالب شیرینی زبان کاتر می زنیم. شیرینی ها را روی سینی فر چیده و رومال شیرینی را آماده می کنیم. برای این منظور، زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و به همراه ماست، زعفران دم کرده و روغن مایع در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 6

سپس مخلوط رومال را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. برس را به مخلوط رومال آغشته کرده و روی شیرینی ها می مالیم. فر را روی حرارت 175 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملاً گرم شود.

مرحله 7

در ادامه، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و شیرینی ها را به مدت 15 دقیقه می پزیم. پس از این زمان، گریل را روشن کرده تا روی شیرینی ها طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت، پس از 5 دقیقه، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها کاملاً خنک شوند.

مرحله 8

در پایان، شیرینی ها را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان!