۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کرانچی سیب زمینی خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کرانچی سیب زمینی خانگی با طعم بسیار عالی

کرانچی سیب زمینی به عنوان یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار در سطح گسترده ای مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. این محصول غذایی با استفاده از رسپی های متنوع و متفاوتی تهیه و آماده سازی می گردد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه و مراحل آماده سازی کرانچی سیب زمینی، لطفاً با ادامه مطالب وبلاگ آموزشی مامان جون همراه باشید تا راهنمایی های جامع و مفصلی در این خصوص دریافت نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۵۰۰ گرم
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
کنجد (اختیاری)به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر آویشن و پاپریکابه مقدار کافی

کرانچی سیب زمینی خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کرانچی سیب زمینی خوشمزه و سئو‌دوست، ابتدا پوست سیب زمینی‌ها را جدا کرده و آن‌ها را می‌شوییم. سپس سیب زمینی‌ها را به قطعات کوچک‌تر خرد کرده و درون یک قابلمه می‌ریزیم. به قابلمه آب کافی اضافه می‌کنیم.

مرحله 2

قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم سیب زمینی‌ها کاملاً پخته و نرم شوند. زمانی که پخته شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس با پشت چنگال پوره می‌کنیم.

مرحله 3

به پوره سیب زمینی، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن و پاپریکا اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس مقداری از پوره سیب زمینی را جدا می‌کنیم.

مرحله 4

پوره سیب زمینی را با کمک دست روی سطح صاف کرده تا حالت لوله‌ای پیدا کند، سپس به اندازه‌های دلخواه برش می‌زنیم. در یک قابلمه مناسب، مقداری روغن مایع ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم.

مرحله 5

اجازه می‌دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس پوره سیب زمینی فرم داده شده را به دلخواه درون مقداری کنجد می‌غلطانیم تا سطح آن‌ها را کاملاً بپوشاند. حالا آن‌ها را درون قابلمه قرار می‌دهیم.

مرحله 6

اجازه می‌دهیم کرانچی‌ها کاملاً سرخ و طلایی شوند، سپس روی دستمال مخصوص روغن‌گیری قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. در نهایت کرانچی‌ها را به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم. نوش جان