۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکوی مرغ پنیری مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکوی مرغ پنیری مجلسی با طعم بسیار عالی

کوکوی مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای مطبوع و محبوب بین المللی است که با ترکیب مواد متنوع فراهم می‌گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، محصولی است که به دلیل تنوع مواد اولیه و روش‌های متفاوت طبخ، طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مادر جان، روش کامل و مرحله به مرحله تهیه کوکوی مرغ پنیری را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
آرد۱ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
پنیر پیتزا۱ فنجان
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پیازچه۲ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و پودر پاپریکابه مقدار کافی
فلفل سیاه و روغن مایعبه مقدار کافی

کوکوی مرغ پنیری مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکوی مرغ پنیری، ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و در چرخ گوشت می چرخانیم تا به صورت یکدست درآید. سپس جعفری و پیازچه را شسته و خرد می کنیم.

مرحله 2

پس از آن، جعفری و پیازچه خرد شده را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم. سپس آرد، تخم مرغ، پودر سیر، پنیر پیتزا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر پاپریکا را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب شوند.

مرحله 3

در ادامه، در تابه ای با حرارت ملایم، مقداری روغن مایع می ریزیم و زمانی که روغن داغ شد، با دست مرطوب مقداری از مخلوط کوکو را برداشته و فرم می دهیم.

مرحله 4

سپس کوکوها را در تابه قرار داده و اجازه می دهیم تا کاملا سرخ شوند. زمانی که یک طرف کوکوها طلایی شد، آنها را برگردانده و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله 5

در نهایت، کوکوهای مرغ پنیری را از تابه خارج کرده، روی دستمال آشپزخانه قرار داده تا روغن اضافی آنها گرفته شود. سپس کوکوها را در ظرف مورد نظر قرار داده و با سس دلخواه سرو می کنیم. لذت ببرید!