۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد کینوا به روش رژیمی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد کینوا به روش رژیمی و با طعم بسیار عالی

سالاد کینوا یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سالم بین المللی است که با مواد غذایی متنوعی همچون کینوا، سبزیجات تازه و مغزهای خشک تهیه می شود. این سالاد غنی از پروتئین، فیبر و مواد مغذی بوده و به عنوان یک گزینه رژیمی و سبک مطرح است. برای آشنایی با روش دقیق و مرحله به مرحله تهیه سالاد کینوا، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کینوا۱ فنجان
نخود۱ فنجان
خیار۲ عدد
کنسرو ذرت½ فنجان
گوجه فرنگی گیلاسی۲ عدد
روغن زیتون¼ فنجان
آب لیمو ترش تازه¼ فنجان
سیر تازه۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد کینوا به روش رژیمی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد کینوای رژیمی، ابتدا نخود را می شوییم تا گرد و غبارش زدوده شود. سپس نخود را در آب خیس می کنیم و به مدت یک شب در آب قرار می دهیم تا کاملاً خیس بخورد. در طول این مدت، آب نخود را چند بار تعویض می کنیم تا نفخ آن کاهش یابد.

مرحله 2

پس از گذشت این زمان، نخود را آبکشی کرده و در یک قابلمه مناسب می ریزیم و تا نیمه با آب پر می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم نخود کاملاً پخته شود. در ادامه، کینوا را با آب گرم شسته و به قابلمه اضافه می کنیم و به صورت کته می پزیم.

مرحله 3

پس از اینکه کینوا کاملاً خنک شد، آن را همراه با نخود در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس خیار را می شوییم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم. همچنین گوجه فرنگی گیلاسی را می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم و به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، پوست سیر را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه را به سیر اضافه کرده و مخلوط می کنیم. این سس را روی مخلوط سالاد ریخته و با قاشق زیر و رو می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 5

در نهایت، سالاد را با سلفون پوشانده و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان، سالاد کینوای رژیمی را به عنوان یک وعده غذایی کامل سرو می کنیم.