۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان بریوش به روش بازاری با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان بریوش به روش بازاری با طعم بسیار عالی

نان بریوش یکی از انواع نان‌های خوشمزه و پرطرفدار دسته نان‌های فانتزی است که با طعم و بافت لذیذ و نرم خود به محبوبیت این نوع نان در میان مصرف‌کنندگان افزوده است. این نوع نان به طور سریع و آسان قابل تهیه بوده و از آن می‌توان در وعده‌های میان‌وعده یا همراه با غذاهای اصلی استفاده کرد. در ادامه با مراحل دقیق و کامل طرز تهیه نان بریوش در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان فانتزی۳۶۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
کره۱۴۰ گرم
شیر۹۰ گرم
شکر۴۰ گرم
مخمر۳ گرم معادل ۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری

نان بریوش به روش بازاری با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و سپس ۷۰ گرم از آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و بعد یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس همه خمیر مایه را روی مواد بریزید و کاملاً با هم ترکیب کنید.

مرحله 2

سپس همه شیر را روی ترکیب مواد بریزید و هم بزنید و با هم کاملا مخلوط کنید تا صاف و یکدست شوند و بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه خوب استراحت کند تا عمل بیاید و آماده شود.

مرحله 3

بعد از این زمان تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کاملاً با مواد، مخلوط شوند و سپس بقیه شکر را به مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید، بعد بقیه آرد را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید و ترکیب کنید.

مرحله 4

سپس مقداری نمک را روی مخلوط مواد بریزید و خوب با هم ترکیب کنید بعد خمیر را داخل دستگاه خمیر گیر بریزید و حسابی ورز دهید تا یک خمیر صاف و یکدست و لطیف تشکیل شود، ممکن است خمیر کمی چسبناک باشد که دراین مرحله مشکلی نیست.

مرحله 5

اگر دستگاه خمیر گیر در دسترس نبود خمیر را با دست حسابی ورز دهید تا خمیر نرم و یکدست شود بعد کره را کم کم به خمیر اضافه کنید تا کره به خورد خمیر برود و سپس خمیر را خوب ورز دهید تا از ظرف جدا شود و بافت آن لطیف و نرم‌تر شود.

مرحله 6

سپس خمیر را چانه بگیرید و روی آن را با سلفون کاملا بپوشانید و کنار بگذارید و اجازه دهید تا خمیر در دمای محیط به مدت تقریبا یک ساعت و نیم استراحت کند و حجم آن چند برابر شود و بعد از این زمان خمیر را از داخل سلفون بیرون بیاورید.

مرحله 7

بعد خمیر را کمی ورز دهید و پف گیری کنید و سپس روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را کمی ورز دهید و بعد چانه کنید سپس هر قسمت خمیر را با وردنه روی سطح صاف کاملا پهن و باز کنید.

مرحله 8

سپس اطراف خمیر را جمع کنید و خمیر را به شکل یک مستطیل فرم دهید و بعد آن را رول کنید سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و خمیرهای شکل داده شده را با فاصله در آن بچینید.

مرحله 9

شما می‌توانید خمیر را به هر شکل و اندازه‌ای که خودتان خواستید تقسیم کنید و سپس هر قسمت را به دلخواه و سلیقه خودتان فرم دهید و بعد داخل قالب قرار دهید سپس قالب را با سلفون بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید تا حجم خمیرها ۳ برابر شود.

مرحله 10

به دلخواه خودتان می‌توانید یک تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد کمی وانیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و برای رومال قبل از پخت روی خمیرها استفاده کنید.

مرحله 11

سپس با فرچه از مخلوط تخم مرغ و وانیل روی نان‌ها بمالید و بعد قالب را در فر که از یک ربع قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا نان‌ها به مدت ۳۰ دقیقه کاملاً پخته و طلایی رنگ شوند.

مرحله 12

در این فاصله ۲ قاشق شکر را در یک چهارم لیوان آب بریزید و کاملاً با هم مخلوط کنید بعد از این که نان‌ها آماده شدند قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید سپس با فرچه از مخلوط آب و شکر روی نان‌ها بمالید و رومال کنید.

مرحله 13

سپس اجازه دهید تا نان‌ها در دمای محیط کاملاً خنک شوند و بعد آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید و بعد از آن نان‌ها را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید سپس با سلیقه خودتان مقداری شکلات ذوب شده روی نان‌ها بمالید.

مرحله 14

بعد می‌توانید از مقداری مغز گردوی خرد شده استفاده کنید و روی شکلات بریزید و سپس نان بریوش را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و این نان خوش طعم و لذیذ را به عنوان یک میان وعده مناسب و مقوی همراه با چای یا قهوه سرو کنید