۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکو لوبیا سبز ساده رژیمی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکو لوبیا سبز ساده رژیمی با طعم بسیار عالی

کوکو لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای سنتی و مغذی ایرانی محسوب می‌شود که با طیف گسترده‌ای از مواد اولیه متنوع تهیه می‌گردد. این غذای لذیذ و خوشمزه علاوه بر طعم دلپذیر، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می‌باشد و به عنوان یک گزینه مناسب برای رژیم‌های غذایی سالم و متعادل، مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. جهت آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه کوکو لوبیا سبز ساده، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لوبیا سبز۴۰۰ گرم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کوکو لوبیا سبز ساده رژیمی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکو لوبیا سبز ساده، ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. در همین حین لوبیا سبز را می شوییم و به صورت تکه های یک سانتی متری خرد می کنیم.

مرحله 2

پس از اینکه آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد، لوبیا سبز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم حدود ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا رنگش تغییر کند، سپس آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 3

در این مرحله هویج را به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا هویج کاملا نرم شود، سپس آنرا نیز آبکشی کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 4

حالا پیاز و سیب زمینی را پوست گرفته و به خوبی می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی مواد رنده شده را با فشار دست می گیریم، سپس سیب زمینی و پیاز آب گرفته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 5

پس از اینکه لوبیا سبز و هویج خنک شدند، آنها را نیز به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله 6

اگر مایه کوکو شل بود، آرد نخودچی را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خورد مایه کوکو می دهیم تا بافت آن منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقدار کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله دستانمان را با کمی آب مرطوب می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه مایه کوکو را با کف دست تخت می کنیم و به آرامی درون روغن داغ می اندازیم.

مرحله 8

حالا باید صبر کنیم تا یک سمت کوکو به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا به آرامی برمی گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به همین شکل سرخ شود. تمام مایه کوکو را به همین صورت آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله 9

در این مرحله پس از اینکه کوکوها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.