۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک بیسکویت به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک بیسکویت به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک بیسکویت یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی قابل تهیه است. این شیرینی محبوب و پرطرفدار، به دلیل سادگی و تنوع در طعم و مواد اولیه، به یکی از پرکاربردترین انواع کیک در آشپزی و شیرینی‌پزی تبدیل شده است. برای آشنایی با نحوه ی آماده‌سازی کیک بیسکویت به صورت گام به گام و کامل، لطفاً به ادامه ی مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۴ فنجان
آرد۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
موز۱ عدد بزرگ
شکر۵ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۱٫۵ بسته
وانیلنوک قاشق چایخوری
سس شکلاتبرای تزیین

کیک بیسکویت به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک بیسکویت خوشمذت، ابتدا شیر، شکر و آرد را در یک قابلمه مناسب ترکیب کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد در شیر حل شوند. سپس تخم مرغ و وانیل را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی نزدیک شود. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم فرنی کاملا خنک شود.

مرحله 3

سپس، سطح کار را با سلفون می پوشانیم و روی آن ۳ ردیف ۵ تایی بیسکویت کنار هم می چینیم. سپس روی بیسکویت ها را با کرم می پوشانیم و مجددا روی مایه یک لایه بیسکویت می چینیم.

مرحله 4

در ادامه، مجددا روی بیسکویت ها را با کرم می پوشانیم و این بار روی لایه اول و سوم را با بیسکویت کاور می کنیم. سپس موز را در لایه وسط قرار داده و بیسکویت ها را با کمک سلفون جمع می کنیم تا هرمی شکل شوند.

مرحله 5

در نهایت، به دلخواه اطراف بیسکویت ها را با کرم می پوشانیم و به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بافت بیسکویت ها همانند کیک شود. پس از گذشت این زمان، با سس شکلات و اسمارتیز تزیین می کنیم.