۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی مک دونالد، ترفندهای فرمول اصلی

نکات و دستور پخت سیب زمینی مک دونالد، ترفندهای فرمول اصلی

سیب زمینی‌های مک‌دونالد یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین میان‌وعده‌های سریع‌التهیه و خوشمزه در سطح جهانی محسوب می‌شوند. این نوع سیب زمینی‌ها به دلیل طعم لذیذ، ظاهر جذاب و امکان تهیه آسان و سریع، مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. علاوه بر مصرف به‌عنوان میان‌وعده، سیب زمینی‌های مک‌دونالد را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذای پرانرژی و ساده برای پذیرایی در مجالس و میهمانی‌ها نیز به‌کار گرفت. در ادامه، با مطالعه آموزش مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این غذای پرطرفدار در وبلاگ آموزشی مامان جون، به‌طور کامل با نحوه آماده‌سازی سیب زمینی‌های مک‌دونالد آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۴ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
آب جوشبه مقدار لازم
آب یخبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

سیب زمینی مک دونالد، ترفندهای فرمول اصلی

مرحله 1

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را به شکل حلقه‌ای برش دهید. سپس آن‌ها را به شکل خلال‌های هم اندازه و هم شکل خرد کنید طوری که خلال‌ها به شکل مستطیل‌های هم شکل و هم اندازه باشد. سپس سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید و کنار بگذارید.

مرحله 2

بعد در یک قابلمه با اندازه مناسب مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا نمک در آن حل شود. دقت کنید که مقدار نمک زیاد و کم نشود.

مرحله 3

بعد مقداری زردچوبه هم به آب اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ آن در آب جوش باز شود. سپس سیب زمینی‌ها را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بپزند و بافت آن‌ها کمی نرم شود. دقت کنید که موقع پخت حرارت باید متوسط باشد و زمان پخت بیشتر از ۵ دقیقه نشود.

مرحله 4

بعد از این زمان سیب زمینی‌ها را آبکش کنید. سپس در یک قابلمه دیگر مقداری آب بریزید و یخ به آن اضافه کنید و هم بزنید تا آب کاملاً یخ شود. بلافاصله سیب زمینی‌ها را با آبکش داخل قابلمه آب یخ قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه داخل آب یخ بمانند تا بافت آنها سفت شود.

مرحله 5

بعد سیب زمینی‌ها را با سبد از آب یخ بیرون بیاورید و اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها برود. سپس با یک دستمال آب سیب زمینی‌ها رو بگیرید و آن‌ها را خشک کنید. بعد داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سیب زمینی‌ها را در روغن داغ بریزید و آن‌ها را خوب سرخ کنید.

مرحله 6

مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که سیب زمینی‌ها داخل آن غوطه ور شوند و همه قسمت‌های آن‌ها کاملاً سرخ شود. دقت کنید در زمان سرخ شدن سیب زمینی‌ها را با قاشق یا هر وسیله دیگری هم نزنید.

مرحله 7

بعد از این که همه سیب زمینی‌ها به یک اندازه سرخ شدند قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس سیب زمینی‌ها را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و روی یک ظرف توری بریزید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. سپس سیب زمینی مک دونالد را داخل ظرف مناسب بریزید و با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری آویشن روی آن بپاشید. بعد از آن هم با سلیقه خودتان مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی و یا سس هزار جزیره روی سیب زمینی‌ها بریزید و سیب زمینی مک دونالد را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.